וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ועדת מרדכי מטביעה אותנו"

ענת קם

22.3.2009 / 11:55

מנכ"ל HOT במכתב לשר התקשורת: "לא יעלה על הדעת, כי הגופים המשביתים והצועקים, אלו המקפיאים הפקות מקור, יזכו בהטבות, ומי שמקיים את חובותיו 'יזכה' בגזרות חדשות"

מנכ"ל HOT הרצל עוזר תוקף את מסקנות ועדת מרדכי וטוען כי היא מטביעה את הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל. במכתב ששלח לשרי האוצר והתקשורת ולבכירי הרשות השנייה כותב עוזר, כי "אין חולק על הלגיטימיות של קיום בחינה מחודשת של שוק הטלוויזיה המסחרית. אולם, אין אנו יכולים להרשות לעצמנו, ואין בכוונתנו לעבור לסדר היום, לגבי הקלות אשר יינתנו באופן מפלה ובלתי סביר, ואשר יגרמו לפגיעה קשה בשוק בטלוויזיה הרב ערוצית".

כך לדוגמא, מתייחס עוזר להמלצה על מעבר לשיטת רישיונות ולסעיף לפיו כל בעל רישיון לשידור מסחרי ייכנס מיידית לחבילת ה-DTT. לטענתו, הדבר מנוגד להתחייבות לפיה לא תורחב החבילה מעבר לחמשת הערוצים שאושרו בחוק. בנוסף, כותב עוזר כי הפגיעה הצפויה בחברות הכבלים והלווין לא נבדקה לעומק לפני שניתנה ההמלצה.

בהמשך מתייחס עוזר להמלצת הועדה על יצירת חבילת בסיס צרה במחיר נמוך וכותב כי "אין נותנים הזדמנות לכוחות השוק בטלוויזיה הרב ערוצית לפעול, וכופים חבילה מצומצמת במחיר מפוקח! וזאת עוד במציאות בה קיימות אלטרנטיבות רבות בדמות ה- DTT ותוכן אינסופי ברשת האינטרנט. כיצד סתירה כה מהותית יכולה להתקיים בדו"ח של ועדה אחת?" הסתירה לדבריו מצויה בהמלצת הועדה לתת לכוחות השוק לעשות את שלהם בשוק השידורים המסחריים.

בהמשך נכתב: "שוק השידורים הרב ערוציים שרוי בתחרות חריפה, אשר גבתה עד כה חובות בהיקף של 7 מיליארד שקלים (!). בגין מצב קשה זה החזירה חברת 'תבל' את נשמתה לרגולטור, תוך שהבנקים הופכים לבעל מניות בה... זכינו להרבה הערכה על עמידתנו במטלות מורכבות בתחום הפקות המקור, כמו גם איכות הפקות המקור שלנו. אנו זוכים בפרסי אקדמיה, בפער ניכר מכל היתר, בתחום הדרמות והתעודה, שנה אחר שנה. אנו אף משתתפים במימון תעשיית הקולנוע הישראלי, ללא מטלה רגולטורית. אולם, אנו למדים בתקופה האחרונה, כי כבוד והערכה לא נספרים ברגולציה. לא יעלה על הדעת, כי הגופים המשביתים והצועקים, אלו המקפיאים הפקות מקור, יזכו בהטבות, ואילו מי שמקיים את כל חובותיו, ואף למעלה מכך, 'יזכה' בגזירות חדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully