וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידאו באינטרנט - בקרוב השימוע

ענת קם

23.3.2009 / 18:38

משרד התקשורת ומועצת הכבלים יבדקו את אפיון השירותים, היקפם, הגנות למתחרים חדשים ואת ההשפעה על שוק הטלוויזיה

מועצת הכבלים והלווין ומשרד התקשורת פרסמו היום שימוע בנושא הסדרת שידורי הוידיאו באינטרנט שעשויים להתחרות בשידורים מקבילים בטלוויזיה. בשימוע מתבקשת התייחסות לנושאים הבאים: אפיון השירותים החדשים שצריכים להבחן על ידי משרד התקשורת כחלק מההסדרה, היקפם, האם יש צורך במתן הגנות למתחרים חדשים כספקי שירותים חדשים והאם צריכה להיות השפעה על ההסדרה הקיימת כיום בשוק הטלוויזיה.

בשאלת אפיון השירותים אשר ביחס אליהם נבחן הצורך בהסדרה נדרשת התייחסות לאופי התכנים וייעודם, אמצעי קליטת השידורים (מחשב אישי, טלפון סלולארי וכו'), שאלת הצורך באבחנה בין תכנים ליניאריים ובין תכנים המסופקים לפי דרישה (VOD), דרך הצעת התכנים לצופה - חבילת שידורים הכוללת ערוצים ליניאריים ותכנים לפי דרישה או הצעת תכנים לפי דרישה כשירות יחיד, שאלת ההבחנה בין ערוצים פתוחים לערוצים המשודרים בתשלום נוסף וכן מידת התחליפיות של השידורים החדשים0 ביחס לשידורים הקיימים.

כמו כן מתבקשת התייחסות לזהותם של בעלי זכויות השידור בפלטפורמות החדשות (בעלי רישיונות לאספקת שירותי בזק ולאספקת שירותי סלולר, ספקי שירותי גישה לאינטרנט, בעלי זכויות בתכנים, בעלי רישיונות לשידורים) והאם יש להטיל מגבלות מבניות ואחרות על ספקי השירותים החדשים. עוד שואלים המשרד והמועצה על ציפיותיו של הצרכן הממוצע לקבלת הגנה רגולאטורים.

במידה שיוחלט כי יש צורך בהסדרת השוק, מתבקשת עמדה אם יש להחיל על התכנים שיכללו בהדרה את המגבלות הקיימות על שידורי הטלוויזיה כיום, בהם מגבלות על שידורים למבוגרים הגנה על קטינים מפני שידורים שאינם הולמים, חובות סיווג וסימון של משדרים, חובות לשימור וקידום ההפקה המקורית, איסור שידור פרסומות, אתיקה בשידורים חובות נשיאה של תכנים, הסדרים לשמירה על פלורליזם כולל מגבלות על בעלויות צולבות במפיקי התכנים ובספקי השירותים, הסדרים לשימור ולהגברת תחרות כולל הבטחת גישה לתשתיות ולתכנים למתחרים חדשים, חובות הנוגעים להתקשרות בין ספק השירות והצרכנים והסדרים להגנת פרטיות הצרכן. כמו כן, נשאלת השאלה אם יש צורך בהגנה על מתחרים חדשים וכיצד היא תבוא לידי ביטוי - קביעת זמן קצוב, חדירת השירות ונתח השוק היקף ההכנסות ועוד.

שימוע דומה פורסם בעבר באוקטובר 2005 אולם לאור הזמן שחלף וההתפתחויות הטכנולוגיות שחלו הוחלט לאפשר לציבור להגיש שוב את עמדותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully