וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוש שלום: "הרשות ה-2 ליהודה ושומרון היא פיקציה משפטית"

ענת קם

23.3.2009 / 20:29

בעתירה לבג"צ דורשת התנועה צו שימנע תחילת פעילות רדיו איו"ש. השר לשעבר רובינשטיין: "לא רצוי שחופש הביטוי יהיה כפוף למפקד צבאי"

תנועת גוש שלום עתרה היום שוב לבג"צ בדרישה שימנע את תחילת פעילותו של הרדיו האזורי ביהודה ושומרון. בעתירה שהוגשה על ידי עורכות הדין גבי לסקי וסמדר בן-נתן דורשת התנועה לבטל את תיקון 189, שפרושו הקמת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ביהודה ושומרון והוא מסמיך בעקיפין את הרשות השנייה לפעול רטרואקטיבית בגדה המערבית בניגוד לדין. התנועה דורשת צו ביניים שימנע את תחילת פעילות הרדיו ויהפוך בהמשך למוחלט ויאסור על פעילות כזו כליל.

גוש שלום טוענת בעתירתה את ביטול התיקון מאחר שמדובר למעשה ברשות השנייה בתחפושת והוא מסמיך את הרשות השניה לפעול ביהודה ושומרון, זאת על אף שבית המשפט קבע כבר כי אין בסמכותה לעשות זאת: "הרשות השנייה ליהודה ושומרון הינה פיקציה משפטית מאחר ובפועל היא הרשות השנייה בישראל, על עובדיה ונכסיה. מכאן כי כל מה שאסור על הרשות השנייה בישראל, בין השאר, לפעול בשטחי הגדה המערבית ללא הסמכת הכנסת, הרי שהוא בוודאי אסור גם על הרשות השנייה איו"ש יהיה שמה באשר הוא".

"מדובר ברשות שמסמיכה רק תחנות יהודיות וזה כבר מפלה", אומר פרופסור אמנון רובינשטיין מי שהיה בעבר שר התקשורת ויושב ראש ועדת חוקה, חוק ומשפט. רובינשטיין אומר כי על פניו נראה כי התיקון פסול: "אני לא בטוח שזה מכוסה על ידי החוק הבין-לאומי וזה לא רצוי שחופש הביטוי יהיה כפוף למפקד צבאי".

בתחנת הרדיו האזורי ביהודה ושומרון שעתידה לעלות לשידור בשבועות הקרובים ממשיכים לעבוד כרגיל ואף מחפשים שם חדש במקום "רדיו"ש" המקורי. מנכ"ל התחנה, יהושע מור יוסף, סירב להגיב לעתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully