וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוראת השעה של היוצרים מובילה את השוק לאבדון"

ענת קם

24.3.2009 / 15:48

אייל בוחבוט תוקף את ארגוני היוצרים: "הם צועקים על מתווה בוחבוט בלי להבין מה הוא אומר". רני בלייר: "הוא יוצר לשעבר שמתנהג כמו זכיין"

איייל בוחבוט, יושב ראש ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה טוען כי ראשי איגודי היוצרים עושים עוול לציבור אותו הם מייצגים. לדברי בוחבוט, הצעת הוראת השעה של איגודי היוצרים מבוססת על נתונים שאינם מדוייקים ו"מובילה את השוק לאבדון".

בהוראת השעה של איגודי היוצרים נכתב כי הזכיינים ביקשו הנחה של 25% במחויבויותיהם בשנת 2009. בחישוב שהציגו היוצרים, על בסיס הכנסות הזכיינים ב-2007 והפחתת המחויבויות, זכייניות ערוץ 2 נדרשות להשקעה של 143 מיליון שקלים בסוגה עילית, ואילו ערוץ 10 נדרש להשקעה של 40 מיליון שקלים בסוגה עלית.

לטענת בוחבוט הוראת השעה של היוצרים, המבוססת על הפחתות של 25% במחויבויות, אינה מדוייקת. לדבריו הזכייניות לא ביקשו את ההנחה ויתר על כן, הוראת השעה של הרשות התבססה על צפי ירידה של 15% בלבד בהכנסות הזכיינים, משמעות הדבר הוא שהרשות השניה העניקה, לדבריו, הנחות קטנות יותר משדורשים היוצרים בהוראת השעה שלהם: "אם הם רק היו נכנסים לנתונים האמיתיים הם היו מבינים כמה כסף הופנה ליצירה בפריפריה. התעשייה במצב לא טוב. אנחנו, נורית דאבוש, יוסי אליטוב ואני לא ישנים בלילות ועושים את כל מה שאפשר כדי להזרים כל שקל אפשרי לשוק. הם צועקים על מתווה בוחבוט בלי להבין מה הוא אומר, במתווה יש מחויבויות פי שלושה יותר ממה שהם היו מוכנים אליו בהסכם הקודם".

בוחבוט התייחס גם לאופי מאבק היוצרים ולהתפרצותם לישיבת המועצה ביום ראשון האחרון: "בכל פעם שהם מתפרצים אני מבין מה יש להם להגיד, אני מוכן להקשיב, אבל איפה הם? היה שם מפגן תת תרבותי לחלוטין. מהיום שמוניתי ליושב ראש ועדת הטלוויזיה אני מחזר אחרי ראשי האיגודים והם לא מוצאים זמן להגיע אליי לבאר שבע. אנחנו פתחנו להם דלת לדבר איתנו והם לא רוצים. כמו שהרמנו גבה על זה שהם היו הראשונים לשמוח על סכנת הסגירה של ערוץ 10 שמספק להם המון עבודה, גם הבליץ התקשורתי על מועצת הרשות השנייה לא ברור. המועצה הזאת קיבלה כמה החלטות אמיצות ביותר. אין לי בעיה להודות בטעויות אם נעשו כאלה, אבל לפחות אני מנסה". בוחבוט הוסיף כי יפעל להעברת כל הכסף שניתן יהיה להזרים ליצירה ואף שוחח עם מנכ"ל הרשות מנשה סמירה, כדי שיעדכן את הזכיינים שאם בעקבות החילוטים האחרונים שביצעה הרשות הוקפאו הפקות, הסכומים שחולטו יוחזרו להם.

"הכסף יתכבס"

רני בלייר, יושב ראש איגוד הבמאים ודובר מטה מאבק היוצרים: "אני כנראה מוביל איגוד מושחת כי אני לא מוכן לפגישות מאחורי הגב. נגמרו המשחקים מבחינתנו, לא מנהלים שיחות אישיות בטלפון, כל שיחה איתנו צריכה להיות פגישה רשמית עם כולם. יש רק פגישות רשמיות בנוכחות הרשות וכשאנחנו נמצאים ושפרוטוקול נכתב. חברי מועצה ישבו ביום שהתפרצנו ואמרו שהם לא מבינים על מה אנחנו מדברים.

"נורית דאבוש מתנהלת בצורה מחפירה כעובדת ציבור. שום דבר לא נעשה איתנו, בסוף אנחנו רק מקבלים הודעות. לאייל בוחבוט היו שעות בטלפון איתי ועם נפתלי גליקסברג, שלא ישחק אותה כאילו הוא נציג הפריפריה, הוא יוצר לשעבר שמתנהג כמו זכיין. כשהתעשיה מושבתת שבעה חודשים ה-35 מיליון שקלים האלה זו בדיחה. הכסף הזה יתכבס ואם ייצא ממנו משהו הוא יגיע לחברות הפקה של טאלנטים שהן חברות בת באצטלה של חברות חיצוניות. הפכנו להיות חבורה של הזויים שלא מבינים מה זה כסף? הצחקתם אותי. זו לא הוראת שעה, זה מצב חירום ומצבי חירום צריך לפתור. אנחנו נקרא למבקר המדינה שייכנס לרשות השנייה ויעשה בדק בית יסודי כי מדובר בשערורייה ציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully