וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטור קרדין לעזרת העיתונות האמריקאית

נמרוד הלפרן

24.3.2009 / 21:25

כך מתמודדים עם הירידה בהכנסות: לפי הצעת חוק בארה"ב: עיתונים יוכלו להפוך לארגונים ללא מטרות רווח וליהנות מהקלות מס

הסנאטור האמריקאי בנג'מין קרדין הגיש היום הצעת חוק אשר תאפשר לעיתונים מודפסים בארה"ב לשנות את מעמדם לארגונים שלא למטרת רווח, ועקב כך ליהנות מהקלות מס משמעותיות. הצעת החוק באה על רקע החרפת המשבר בעיתונות המודפסת בארה"ב, אשר סובלת מנפילה בהכנסות מפרסום עקב מעבר מפרסמים לאינטרנט ומהשלכותיו של המשבר הכלכלי.

במסגרת הצעת החוק של קרדין, הכנסות מפרסום וממנויים של עיתונים מודפסים יהיו פטורות ממס. "ירידת העיתונות המודפסת מהווה טרגדיה אמיתית עבור קהילות ברחבי ארה"ב ועבור הדמוקרטיה שלנו", אמר קרדין, אשר הודה כי לרשות הצרכנים עומדים כעת מקורות רבים אחרים של מידע חדשותי, אולם הוסיף כי הציבור תלוי בעיתונים לקבלת "דיווח מעמיק על הסוגיות המרכזיות, מעקב אחר אירועים שוטפים וחשיפת שחיתויות".

"למעשה, מרבית אם לא כל מקורות המידע העיתונאי, מגיעים מדיווחים של עיתונאים שעוקבים אחרי האירועים על בסיס יום-יומי", הוסיף קרדין. "מדובר באינטרס של המדינה שלנו ושל הממשל התקין להבטיח את הישרדותם".

לדברי קרדין, הממשל אינו צפוי להפסיד עקב החוק הכנסות משמעותיות ממסים, בעקבות הנפילה החדה שנרשמה בהכנסותיהם.

בחודשים האחרונים הלך והחריף המשבר בעיתונות המודפסת בארה"ב, אשר הכנסותיה מפרסום נפלו בשנה שעברה ב-25% לפי נתוני ברקליס קפיטל.

בשבוע שעבר הפסיקה מו"לית העיתונות האמריקאית הרסט לפרסם את המהדורה המודפסת של העיתון "סיאטל פוסט אינטליג'נסר", אשר הפך בכך לעיתון היומי הגדול ביותר בארה"ב שמתפרסם רק במהדורה מקוונת. חודש קודם לכן, הודיעה הרסט, שבבעלותה 16 עיתונים יומיים ו-49 שבועונים, כי ייתכן שתיאלץ לסגור או למכור עיתון אחר שלה, "סן פרנסיסקו כרוניקל" - העיתון הגדול בסן פרנסיסקו, עם תפוצה יומית של כמעט 340 אלף עותקים. זאת, לאחר שהעיתון הפסיד יותר מ-50 מיליון דולר בשנה שעברה.

בחודש שעבר נסגר גם העיתון "רוקי מאונטן ניוז", ומו"ליות העיתונים פילדלפיה ניוזפייפרס וג'ורנל רג'יסטר הגישו בקשות להגנה מפני פשיטת רגל. בחודש דצמבר הגישה המו"לית טריביון, המוציאה לאור בין השאר את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון", בקשה להגנה מפני פשיטת רגל. בחודש ינואר, הודיעה גאנט, מו"לית העיתונות הגדולה בארה"ב, כי תיאלץ לסגור את העיתון "טוסון סיטיזן" במידה שלא תמצא לו קונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully