וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדיו חזק מדי

ענת קם

25.3.2009 / 11:38

בהתאחדות תחנות הרדיו האזוריות זועמים על עוצמות השידור החזקות של תחנות 106FM: "התחנות החינוכיות מצפצפות על החוק"

התאחדות תחנות הרדיו האזוריות מתנגדת לפעילות תחנות הרדיו החינוכי, הפועלות בתדר 106fm ברחבי הארץ. לטענת ההתאחדות, שמתכננת לפנות בנושא לרשות השידור, בתקופה האחרונה חרגו מספר תחנות, האמורות לשדר בעוצמה נמוכה במוסדות תיכוניים ואקדמיים, מתחומי השידור שלהן עד כדי אפשרות פגיעה בתחנות הרדיו האזורי ולאחרונה החלה לפעול גם תחנת הרדיו החינוכי של המרכז הבינתחומי בהרצליה. כיום פועלות כ-40 תחנות ברחבי הארץ, בשיתוף קול ישראל, משרד החינוך ומשרד התקשורת.

דוד בן בסט, יושב ראש התאחדות תחנות הרדיו האזוריות ומנכ"ל התחנות רדיוס ורדיו לב המדינה, אמר לוואלה! ברנז'ה: "תחנת רדיו שנקראת תחנה חינוכית אמורה על פי החוק לפעול לתחום המכללה בלבד. זו לא תחנה אזורית או פרטית, אלא תחנה שנועדה להכשיר את התלמידים במכללה. התכניות צריכות להיות מאוישות על ידי תלמיד שמשדר אבל הם לא יכולים ואסור להם על פי החוק להפעיל מחשב עם מוזיקה. כל תחנות הרדיו החינוכיות עושות את זה ומצפצפות על החוק. הן מתנהלות כאקס-טריטוריה ותחנות הרדיו האזוריות לא תאפשרנה את זה. לא ייתכן שהן ישדרו תכניות לציבור ויישמעו כמו תחנות שמשלמות תמלוגים ודמי זיכיון".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "פרויקט הרדיו החינוכי של רשות השידור, פועל בהחלטת שרים כבר יותר מ-15 שנה ואושר ונבדק על ידי כל גורמי הביקורת, לרבות מבקר המדינה ונמצא תקין. הרשות נותנת חסות בפעילות הרדיו החינוכי והקצתה תדר לשידור fm106. בהיבט של התוכן, הרשות מעניקה יד מכוונת בצורה של כללי שידור והנחיות. מהתאחדות הרדיו האזורי לא נתקבלה עד כה כל תלונה בעניין זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully