וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל פיטורים בעיתונים האמריקאים

נמרוד הלפרן

27.3.2009 / 0:25

ניו יורק טיימס יפטר 100 עובדים ויקצץ שכר ב-5%. וושינגטון פוסט מציע חבילות פרישה מוקדמת, על רקע הירידה בהכנסות מפרסום

מו"ליות העיתונים האמריקאיות ניו יורק טיימס ו-ואשינגטון פוסט הודיעו היום על קיצוצים נוספים בכוח העבודה, בעקבות נפילה חדה בהכנסותיהן מפרסום מודעות.

המו"לית ניו יורק טיימס, הנמצאת בשליטת משפחת סולצברגר, הודיעה על כוונתה לפטר 100 עובדים בעיתונים "ניו יורק טיימס" ו"בוסטון גלוב" ולקצץ את שכר העובדים ב-5% במהלך שלושה הרבעונים הקרובים בתמורה ל-10 ימי חופש לעובד.

ניו יורק טיימס מנסה בחודשים האחרונים לגייס מזומנים, כדי לפרוע חובות שצברה, על רקע הירידה במכירות העיתונות המודפסת. החברה הפסיקה את חלוקת הדיווידנדים למשקיעים, העמידה את הנתח שלה בקבוצת הבייסבול בוסטון רד סוקס למכירה, ולאחרונה אף הסכימה למכור 21 מתוך 52 קומות בבניין המטה שלה, הנמצא לא הרחק מטיימס סקוור בניו יורק, תמורת 225 מיליון דולר.

ואשינגטון פוסט הודיעה היום על כוונתה להציע השנה חבילות פרישה מוקדמת לעובדים בעיתון הדגל שלה, "ואשינגטון פוסט", והוסיפה כי יתכן שתיאלץ גם לפטר עובדים במידה שלא תהיה היענות להצעות הפרישה המוקדמת מצד מספיק עובדים.

בחודשים האחרונים הלך והחריף המשבר בעיתונות המודפסת בארה"ב, אשר הכנסותיה מפרסום נפלו בשנה שעברה ב-25% לפי נתוני ברקליס קפיטל. בשבוע שעבר הפסיקה מו"לית העיתונות האמריקאית הרסט לפרסם את המהדורה המודפסת של העיתון "סיאטל פוסט אינטליג'נסר", אשר הפך בכך לעיתון היומי הגדול ביותר בארה"ב שמתפרסם רק במהדורה מקוונת.

חודש קודם לכן, הודיעה הרסט, שבבעלותה 16 עיתונים יומיים ו-49 שבועונים, כי ייתכן שתיאלץ לסגור או למכור עיתון אחר שלה, "סן פרנסיסקו כרוניקל" - העיתון הגדול בסן פרנסיסקו, עם תפוצה יומית של כמעט 340 אלף עותקים. זאת, לאחר שהעיתון הפסיד יותר מ-50 מיליון דולר בשנה שעברה.

בחודש שעבר נסגר גם העיתון "רוקי מאונטן ניוז", ומו"ליות העיתונים פילדלפיה ניוזפייפרס וג'ורנל רג'יסטר הגישו בקשות להגנה מפני פשיטת רגל. בחודש דצמבר הגישה המו"לית טריביון, המוציאה לאור בין השאר את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון", בקשה להגנה מפני פשיטת רגל. בחודש ינואר, הודיעה גאנט, מו"לית העיתונות הגדולה בארה"ב, כי תיאלץ לסגור את העיתון "טוסון סיטיזן" במידה שלא תמצא לו קונה.

החרפת המשבר בעיתונות המודפסת בארה"ב, אשר סובלת מנפילה בהכנסות מפרסום עקב מעבר מפרסמים לאינטרנט ומהשלכותיו של המשבר הכלכלי, גרר באחרונה מספר הצעות לתמיכה במגזר. כך למשל, מוקדם יותר השבוע, הגיש הסנאטור האמריקאי בנג'מין קרדין הצעת חוק אשר תאפשר לעיתונים מודפסים בארה"ב לשנות את מעמדם לארגונים שלא למטרת רווח, ועקב כך ליהנות מהקלות מס משמעותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully