וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדובר בהחלטה ש'דגל שחור' מתנוסס מעליה"

ענת קם

29.3.2009 / 14:30

הועדים ברשות השידור מאיימים בפניה לבית המשפט אם לא יבוטלו צעדי החירום המתוכננים, בהם סגירה של אולפנים בחיפה ותל אביב

ועד עיתונות הפקה ברשות השידור פנה ביום חמישי האחרון למנכ"ל הרשות מוטי שקלאר במחאה על צעדי החירום המתוכננים ברשות. במכתבו כתב הועד כי ההחלטות התקבלה ללא התייעצות עם הועדים השונים ברשות בניגוד לחובה החוקית של ההנהלה. כמו כן, טוען הועד, צעדי החירום הינם סנקציה עונשית שנועדה להפעיל לחץ על העובדים כדי לקדם את הרפורמה המתוכננת.

הועד כותב, כי "'היוזם' וה'הוגה' של צעדי החירום מנותק לחלוטין מכל הנעשה ברשות השידור ולתפקידה כגוף שידור משדר ורלבנטי בנוף שידורים רב ערוצי. על קצה המזלג נזכיר, סגירת האולפנים בימי שישי ושבת הם בבחינת גט כריתות מן הצופה. רק בסוף השבוע האחרון נמנע פיגוע אסטרטגי בקניון בחיפה, היעלה על הדעת שאנו נשדר שידורים חוזרים במדינה רווית חדשות כמו שלנו?”

בהמשך נכתב כי הפעילות באולפנים בתל אביב, אשר מתוכננים להיסגר בשעה 16:00, מהווה מחצית מעשיית החחדשות היום-יומית וסגירתם תהווה פגיעה בסיקור השוטף ומנוגדת למטרות השידר הציבורי. הועד כותב כי כל הצעדים החד צדדיים מנוגדים להסכמי העבודה וכי "מדובר בהחלטה ש 'דגל שחור' מתנוסס מעליה ומשמעותה היא סוף השידור הציבורי ולכך לא ניתן את ידינו כעיתונאים וכעובדים".

בהמשך המכתב מוחה הועד על התנהלותה התקציבית של הרשות: "מטה רשות השידור בשערי צדק מנופח ובזבזני וללא כל הצדקה, שכירות יועצים משפטיים במאות אלפי שקלים לחודש בנוסף למחלקה המשפטית, יועצים ארגוניים וחברת 'טאסק' להם משלמת רשות השידור מיליוני שקלים בשנה, העסקת עשרות עובדים חדשים בשנה האחרונה וכן העסקת עובדי חוץ פרילנסרים ללא כל בקרה ועוד". בסיום המכתב דורש הועד משקלאר כי יסיר את איום הסגירה המרחף מעל הרשות ואף מאיים בפנייה לערכאות משפטיות.

מרשות השידור נמסר בתגובה: “בהתאם להחלטת הועד המנהל של רשות השידור ולהנחיותיו בנושא צעדי החירום שנועדו לקצץ בתקציב ברשות לשנת 2009, על מנת שלא יהיה גירעוני, הכינה הנהלת הרשות תכנית שתביא לידי ביטוי את המשמעות התכנית של צעדים אלו, במסגרת זו נבחנות כמה חלופות . יחד עם זאת, נשמח לקבל אלטרנטיבה אשר תוצע ע"י העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully