וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר התיק (תקשורת)

ענת קם

29.3.2009 / 18:02

נדחתה תביעת לשון הרע של אגודת זכות הציבור לדעת נגד העיתונאי חיים זיסוביץ', לאחר שזה תקף את האגודה בעיתון ישראלי

בית משפט השלום בנתניה דחה היום את תביעת לשון הרע שהגישו אגודת זכות הציבור לדעת נגד חיים זיסוביץ. האוגדה והעומד בראשה תבעו 100 אלף שקל מזיסוביץ לאחר שהתבטא נגדם בעיתון ישראלי ב-10 באוגוסט 2006 במסגרת כתבה שעסקה באפשרות חידוש הליך משמעתי שהתנהל באותה תקופה נגד זיסוביץ, כיום דובר אוניברסיטת בר אילן, שעבד אז ברשות השידור. נציבות שירות המדינה בחנה את חידוש ההליך בעקבות פנייה של ארגון "זכות הציבור לדעת", שכתבה למנכ"ל הרשות דאז כי ההליך לא מוצה.

בתגובתו לידיעה בעיתון ישראלי תקף זיסוביץ את האגודה וחבריה וכן את יחסם לתקשורת. בעקבות דבריו בעיתון נתבע זיסוביץ ובכתב ההגנה שהגיש באמצעות עורך הדין יגאל חברוני טען כי דבריו אינם מהווים לשון הרע וכי תגובתו נועדה למזער את הנזק שגרם הפרסום המקורי בעקבות פניית האגודה.

בפסק הדין של השופטת סמדר אברמוביץ-קולנדר נכתב: "...כאשר מתוך הכתבה עצמה עולה בבירור שאין בדברים הנכללים בה משום הצהרת עובדה, אלא הם משקפים את דעתו של כותב בלבד, הרי הקורא הסביר יבין זאת ולפיכך הכתבה תיתפס כפוגענית פחות מאשר הצהרת עובדה, ועל כן מעצם העובדה שהמדובר בהבעת דעה נהיתן להסיק, כבר בשלב הראשון שאין המדובר בלשון הרע ואין כלל צורך לעבור לבחינת השאלה אם עומדת למפרסם 'הגנת הבעת הדעה'". השופטת אברמוביץ-קולנדר קבעה כי האגודה ופרופ' פולק ישלמו לזיסוביץ הוצאות משפט בסך עשרת אלפים שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully