וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתמו הסכמי פרישה של 350 עובדי רשות השידור

ענת קם

30.3.2009 / 0:09

נציג ועדי העובדים: " "אנחנו לא מרוצים מההסכמים, אבל עפר עיני הטיל את כובד משקלו ועזר לנו לקבל את ההחלטה"

בבניין ההסתדרות בתל אביב נחתמו לפני שעה קלה הסכמי הפרישה של עובדי ההסתדרות ברשות השידור. בתום יום דיונים ארוך בנוכחות יושב ראש הרשות משה גביש והמנכ"ל מוטי שקלאר, הממונה על השכר באוצר אילן לוין ויושב ראש ההסתדרות עפר עיני ויושבי ראש הועדים ברשות השידור המשתייכים להסתדרות נחתמו הסכמי הפרישה לקראת יישום הרפורמה. ההסכמים קובעים את תנאי הפרישה של כמחצית מ-700 עובדי הרשות שעתידים לפרוש. מתווה הפרישה המוקדמת קיים למעשה כבר קרוב לשנה אולם מספר סעיפים עיכבו את החתימה על ההסכמים.

הישיבה היום התקיימה לבקשתו של עיני. גורם באחד הועדים אמר לוואלה! ברנז'ה: "אנחנו לא מרוצים מההסכמים, אבל עפר עיני הטיל את כובד משקלו ועזר לנו לקבל את ההחלטה". הגורם ציין כי לועדים הובהר שבמידה שההסכמים לא ייחתמו היום כל המשא ומתן יתפוצץ והתוצאה תהיה קריסה של הרשות.

כשליש מ-350 עובדי ההסתדרות צפויים לפרוש מרצון על פי מתווה הפרישה המוקדמת. אחד התנאים עליהם התעקשו הועדים הוא כי כבר ממחר ניתן יהיה להירשם לפרישה בתנאים אלו. בתוך שלושה חודשים ייחתם השלב השני בהסכמים בו יעוגנו תנאי ההעסקה של העובדים שיישארו. עם זאת, הסכמי הפרישה לא ייכנסו לתקפם והעובדים לא יפרשו עד שיסוכם השלב השני. בשלב זה הועדים לא דנו בזהות המפוטרים אולם הם הודיעו כי ישנם מספר קווים אדומים עליהם לא יוותרו, בהם פיטורי מפרנס יחיד או עובדים במצב כלכלי קשה.

עיני: חתמנו על הסכם טוב

מוקדם יותר היום התקיימה פגישה בין אגודת העיתונאים של רשות השידור המייצגת כ-350 עובדים נוספים ברשות שאמורים לפרוש במסגרת ההסכמים. בפגישה זו לא הושגה הסכמה על תנאי הפרישה וההסכמים טרם נחתמו אולם ככל הנראה תתקיים פגישה נוספת בימים הקרובים לקראת חתימה.

חיקה גינוסר, יושב ראש אגודת העיתונאים של רשות השידור, אמר לוואלה! ברנז'ה כי "נכון שלא הושגה הסכמה אבל הבעיות שנותרו הן פתירות. נותרו מעט מחלוקות ועם רצון טוב של שני הצדדים ניתן להגיע להסכמה".

עפר עיני, יושב ראש ההסתדרות, אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "אפשר לברך על המוגמר, חתמנו על הסכם טוב. הסכם טוב הוא כששני הצדדים מרוצים וכמו שזה נראה כרגע כולם מרוצים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully