וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה כחלון מהליכוד הוא שר התקשורת

ענת קם

30.3.2009 / 13:18

חבר הכנסת האהוב על חברי מרכז הליכוד (וקצת פחות על מנהלי הבנקים) צפוי להיכנס מחר למשרד התקשורת. את מנהלי ערוצי הספורט זה אמור להדאיג

חבר הכנסת משה כחלון מהליכוד יהיה שר התקשורת הבא בממשלתו של בנימין נתניהו שתושבע מחר. כחלון הוא בוגר לימודי משפטים במכללה האקדמית נתניה, בעל תואר בוגר אוניברסיטה במדע המדינה ולימודים כלליים באוניברסיטת חיפה, ובוגר הטכניון במגמת שמאות רכב.

בשנת 2006 בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לכנסת ה-17 דורג כחלון במקום הראשון, והוצב במקום השלישי ברשימת המפלגה לכנסת (המקום השני שוריין לסילבן שלום). בבחירות לכנסת ה-18 הוצב במקום השישי ברשימת הליכוד לכנסת.

כחלון עמד בראש ועדת הכלכלה של הכנסת ובראש עדת החקירה הפרלמנטרית לחקירת עמלות הבנקים והוא ממובילי חוק עמלות הבנקים שנכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2008. לאחר שהבנקים סרבו מיוזמתם לשנות את מבנה העמלות וגובהן, הנהיג כחלון – יחד עם המפקח על הבנקים ונגיד בנק ישראל שינויים משמעותיים בתחום שהביאו לפשטות המבנה, לשקיפות וגם להורדה בסכומים שבסופו של דבר משקי הבית משלמים.

ועדת הכלכלה של הכנסת ברשותו של כחלון עסקה רבות גם בשידורי גביע העולם בכדורגל ב-2006. כחלון התנגד נחרצות לשידורי המונדיאל בתשלום ואף מינה צוות מיוחד לבדיקת אפשרות הוזלת החבילה במימון המדינה. בנוסף, הגיש כחלון הצעת חוק שיאסור כליל את שידורי הספורט בתשלום.

התנגדותו העקרונית של כחלון לשידורי ספורט בתשלום עולה בקנה אחד עם המדיניות החדשה שמובילה המועצה לשידורי כבלים ולווין הצפויה להכנס לתוקפה בסוף חודש יוני הקרוב. מדיניות זו תגביל את מספר השידורים החיים המותרים בערוצים בתשלום ותרחיב ככל הניתן את כמות השידורים בערוצים הפתוחים.

גורם במערכת הפוליטית סיפר היום כי לחבר הכנסת חלון יש כוח רב במרכז הליכוד והוא נחשב מקורב הן ליושב ראש בנימין נתניהו והן לחבר הכנסת סילבן שלום. יחד עם זאת, לשר הנכנס אין חברים בתעשיית התקשורת, הוא אינו מחובר לאנשי תקשורת בכירים ולא לאצולה הכלכלית בארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully