וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש השיווק של מרץ: פרופסור אורי שני

ענת קם

30.3.2009 / 18:07

מנהל רשות המים נבחר בעקבות ההחלטה להעלות מחדש את המודעות למשבר משק המים המחריף ולהוביל את הציבור לחיסכון במים

מנהל רשות המים פרופסור אורי שני נבחר כאיש השיווק של חודש מרץ על ידי איגוד השיווק הישראלי. שני נבחר בעקבות החלטת רשות המים להעלות מחדש את המודעות למשבר משק המים המחריף ולהוביל את הציבור לחיסכון בפועל בצריכת המים. בעקבות המהלך השיווקי, שנעשה בעזרת צוות הסברה שהוקם במיוחד עם היועצים מוטי שרף ויוסי ודנה, חלה ירידה של למעלה מ-12% בצריכת המים לנפש תוך חצי שנה מיום השקת הקמפיין, כשהנושא בהחלט השתלב בסדר היום הציבורי. פרופ' שני משמש כמנכ"ל רשות המים מדצמבר 2006.

המהלך השיווקי כלל מספר גורמים, בהם מיתוג מחדש של "משבר המים" וזיהויו עם הגל הפופולארי של המודעות הסביבתית הגלובאלית. במסגרת המיתוג מחדש עודכנו מסרים שנחשבו ארכאיים כגון "חיסכון במים" ו-"חבל על כל טיפה" עודכנו ל-"לא מבזבזים" ו"ישראל מתייבשת". גורם נוסף הוא הקמפיינים האגרסיביים "ישראל עוברת מאדום לשחור" ו-"ישראל מתייבשת", אשר הציג את המראה המטלטל של רננה רז הנסדקת. קמפיין ההיסדקות חדר במהרה לתודעה הציבורית וזכה להיות הקמפיין האהוד ביותר על פי מדדים שונים כבר בשבוע הראשון להופעתו. מהלך נוסף המחיש באופן כמותי ומדיד את תרומת החיסכון האישי לפתרון בעיית המים והסביר כיצד ניתן לחסוך מים בפועל.

הגורם השלישי הוא הקמת זירת הסברה אינטראקטיבית מתקדמת כדי לייצר פלטפורמה אינטראקטיבית בעלת שיעורי חשיפה גבוהים, אשר תהווה זירה תקשורתית דינאמית ו-"צעירה" לדיאלוג עם הציבור לאורך תקופת הקמפיין. עד היום ביקרו באתר "אדום-שחור" למעלה מ – 100 אלף איש. הגורם הרביעי הוא שיתופי פעולה ותוכן שיווקי תוך פנייה ממוקדת לילדים וצעירים.

פרופ' אורי שני: "בחירתי לאיש השיווק של החודש מבטאת היטב את הצלחת רשות המים להעלות לסדר היום הציבורי את בעיית המים בישראל, וחשוב מכל, את המודעות לחיסכון במים. מהלכי ההסברה שלנו בשנה האחרונה הובילו לחיסכון של למעלה מ-100 מיליון מטרים מעוקבים, כך שהצלחת הקמפיין שירתה את הציבור כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully