וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די לפיצול

ענת קם

2.4.2009 / 12:42

גורמים בכירים בשוק הטלוויזיה מוחים על העברתה הצפויה של הרשות השניה לסמכותו של השר אדלשטיין: "זה ייצור חיבור של הון ושלטון בצורה הכי בוטה שיש"

גורמים בשוק התקשורת מתנגדים להעברת הרשות השנייה לסמכות שר ההסברה החדש יולי אדלשטיין. השבוע, עם חלוקת התיקים בממשלה, נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט על הוצאת אגף ההסברה ממשרד ראש הממשלה והקמתו מחדש כמשרד ממשלתי. לתפקיד השר מונה כאמור יולי אדלשטיין ולסמכות משרדו צפויות לעבר גם רשות השידור והרשות השנייה.

בכירים בשוק הטלוויזיה היום התנגדות למהלך הצפוי. גורם אחד ציין כי אין מקום להתערבות של היועץ המשפטי לממשלה: "זה מהלך שמנוגד לשכל הישר, אבל לא לחוק. הלוואי והייתה מניעה משפטית". היוזמה מתייחסת לרשות השנייה ולא למועצת הכבלים והלווין, מאחר שהן פועלות מכוח חוקים שונים, הרשות השנייה מכוח חוק הרשות השנייה, מועצת הכבלים והלווין מכוח חוק התקשורת ועל כן ישנן מגבלות משפטיות להוצאתה מסמכות משרד התקשורת.

גורם ברשות השנייה אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אין שום רציונל במהלך חוץ מרציונל פוליטי. בעידן של התלכדות זה הפוך לגמרי מהמקצועיות הנדרש. כולם מבינים כבר שכל הרגולציה צריכה להשתנות בגלל ההיבט הטכנולוגי. דבר שני, ערוצים מסחריים הם לא כלי הסברה של מדינת ישראל, זה ייצור חיבור של הון ושלטון בצורה הכי בוטה שיש". הגורם ציין כי גם כשהייתה הרשות השנייה בסמכות משרד התקשורת היא לא הייתה כפופה אליו מבחינת המדיניות, אלא עבדה עם המשרד בשיתוף פעולה מקצועי. כך לדוגמא, הקצאת התדרים לשידור ברדיו ובטלוויזיה מתבצעת על ידי משרד התקשורת והרשות מחלקת את התדרים לגופי השידור השונים.

גורם נוסף בשוק הטלוויזיה ציין כי המהלך מנוגד למגמה הרווחת בעולם של איחוד רשויות וכן להמלצות ועדת מרדכי, שרק לפני פחות מחודש המליצה על הקמת רשות תקשורת לאומית. פיצול הרשות השנייה ממשרד התקשורת תרחיק אותה ממועצת הכבלים והלווין ועכב איחוד אפשרי ביניהן.

מלשכת השר יולי אדלשטיין נמסר: "העברת הרשות לידי המשרד כפופה להחלטות ממשלה שצפויות להתקבל בזמן הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully