וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק טיימס מאיים לסגור את בוסטון גלוב

וואלה! ברנז'ה

5.4.2009 / 12:25

בעלי המניות של העיתון מקווים להגיע להסכמי פרישה עם העובדים שימנעו את סגירתו. לאחרונה פוטרו 50 מעובדי העיתון

העיתון בוסטון גלוב נמצא בסכנת סגירה. סוכנות הידיעות AP מדווחת כי הניו יורק טיימס, שרכש את העיתון ב-1993 תמורת מחיר שיא של 1.1 מיליארד דולר, מאיים לסגור אותו בעקבות הפסדיו הכבדים בשנים האחרונות. יחד עם זאת בניו יורק טיימס עדיין מקווים לחסוך 20 מיליון דולר בהוצאות באמצעות הסכמי פרישה עם ועדי העובדים, מה שעשוי למנוע את הסגירה. בשבוע שעבר פוטרו 50 מעובדי העיתון שהוקם ב-1872.

ההודעה על איום סגירת הבוסטון גלוב שפורסמה ביום שישי האחרון הכתה בתדהמה כמה מבכירי התקשורת האמריקאית, שהודו כי זה מראה שאף גוף אינו חסין: "זו נורת אזהרה גודלה מעל כל תעשיית העיתונות. אם זה יכול לקרות לבוסטון גלוב המבוסס , כמעט שום דבר אינו בטוח", אמר הפרופסור לתקשורת טובי ברקוביץ מאוניברסיטת בוסטון. ברקוביץ' הוסיף כי מבין העיתונים היומיים שקרסו, לאף אחד לא הייתה היוקרה של הגלוב.

אנליסט התקשורת קן דוקטור אמר כי איום הסגירה של הבוסטון גלוב "שולח מסר ברור לכל העובדים והאיגודים בעיתונים שמתאמצים לשרוד, שהעסקים אינם כרגיל. זוהי ארץ לא נודעת".

מאז רכישתו על ידי הניו יורק טיימס עבר העיתון מספר סבבי צמצומים ורכישות. עם העלייה בצריכת החדשות באינטרנט צנחו רווחי העיתון בצורה משמעותית. יש המעריכים כי האיום של הניו יורק טיימס הוא צעד טקטי בניסיונותיו לצמצם את חובותיו העומדים על 1.1 מיליארד דולר. רק לאחרונה מכר העיתון 21 קומות מבניינו החדש במנהטן תמורת 225 מיליון דולר, קיצץ 10% ממשכורות רוב העובדים וקיבל 250 מיליון דולר ממיליארדר מקסיקני תמורת אגרות חוב בתשואה גבוהה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully