וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתבכות ברישיון

ענת קם

5.4.2009 / 17:58

נמשכת ההתקוטטות סביב חוות דעת שהציגה היועצת המשפטית של משרד התקשורת נגה רובינשטיין לדו"ח מרדכי

עורכת הדין דנה נויפלד, נציגת משרד המשפטים בוועדה הבין-משרדית לבחינת הסדרת השידורים בערוצים המסחריים (ועדת מרדכי) שלחה לפני שעה קלה את התייחסותה למכתבו של מנכ"ל משרד התקשורת ויושב ראש הועדה מרדכי מרדכי, בהמשך למכתבו ליועצת המשפטית של המשרד נגה רובינשטיין. נויפלד הביעה את הסתייגויותיה מהדברים הכתובים במכתבו של מרדכי והתייחסה לטענותיו.

נויפלד טוענת כי חוות הדעת של רובינשטיין הונחה בפני וועדת מרדכי רק לאחר שהדו"ח הושלם והודפס, לבקשתו של מרדכי. בנוסף, הזכירה נויפלד למרדכי כי הסתייגויותיה של רובינשטיין מהמלצות הוועדה הובאו בפני הועדה במהלך דיוניה וכן כתבה כי " יצירת הרושם כאילו הועברה ביקורת רק בשלב מאוחר אינה מייצגת את הדברים לאשורם". נויפלד חתומה על דעת המיעוט בוועדה המתנגדת למעבר לשיטת רישיונות בערוצים המסחריים.

בהתייחסה לטענת מרדכי כי בפני הועדה הוצגו סקירות כלכליות שונות, כתבה נויפלד כי "חרף קיומן של הדעות השונות, וחרף בקשתו של סמנכ"ל כלכלה להציג עמדתו ביחס לנתוני האוצר בפני הוועדה, לא נערך עימות ביניהן ואף לא הוצגה תשתית מקצועית מבוססת אחרת, באופן שיאפשר בחירה מושכלת בהקשר זה". מרדכי כתב היום במכתבו לרובינשטיין כי העבודה הכלכלית היחידה שהונחה בפני הועדה הייתה של משרד האוצר וכי העבודה הכלכלית של ד"ר אסף כהן, סמנכ"ל כלכלה ותקציב במשרד התקשורת, לא הושלמה עד היום.

בדומה למרדכי, שכתב היום כי דעת הרוב לא נסמכה על סקירות כלכליות בלבד, כתבה גם נויפלד כי דעת המיעוט שלה מתבססת על פרמטרים נוספים ומתייחסת בעיקר לשאלת מגבלת התדרים: "...גם בפני הוועדה הוצגו, ולא רק בהיבטים כלכלים גרידא, ספקות כבדים באשר לאפשרות שיהיו משדרים נוספים גם לאחר שתוסר מגבלת התדרים. לעניין זה היבטים משמעותיים, לרבות משפטיים".

בסיכום מכתבה הביעה נויפלד צער על תזמון מכתבו של מרדכי, בעת שרובינשטיין שוהה בחוץ לארץ, על אף שהתקיימה ישיבה של חברי הוועדה עמה ביום שלישי שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully