וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים מתלוננים: אורי סלעי לא מגלה סולידיריות

ענת קם

7.4.2009 / 17:27

טוענים כי איים על המפיקה דנה כהן כי לא תעבוד בערוץ 24. סלעי: "כעורך וכיוצר, לי או לערוץ 24 אין מאבק עם ארגוני היוצרים. נהפוך הוא"

איגודי היוצרים פנו היום לעורך הראשי של ערוץ 24 אורי סלעי בתגובה לשיחה קשה שהתקיימה לטענתם בינו לבין המפיקה דנה כהן. במכתבם טענו היוצרים כי סלעי איים על כהן כי לא תמשיך לעבוד עבור ערוץ 24, לאחר שראה אותה בהפגנת ארגוני היוצרים נגד האולפן השקוף של הערוץ בנמל תל אביב. היוצרים חזרו במכתבם על טענתם כי כל חברי האיגודים שותפים למחאה נגד האולפן ולא רק קומץ, כהגדרת קשת, וציינו כי השיבוש הקצר של שידורי הערוץ במהלך המחאה גרמו לסלעי להתבטא בצורה חשיפה שאף אמירה לא תצליח להסתיר.

בהמשך כתבו היוצרים: "לטעמנו, פגיעה בשידור איננה קדושה יותר מפגיעה בזכותנו לייצור דרמות, סרטי קולנוע, סרטים תיעודיים אמיתיים, סדרות תעודה מושקעות וכיוצא באלה תכנים, שעלותם כנראה יקרה בהרבה ממה שקשת מוכנה להוציא, אף על פי שהיא מחויבת על פי חוק (!) להשקיע בכל התכנים הללו. תחת זאת החליטה קשת באופן תמוה להשקיע בערוץ פרומו פרטי, שמתיימר לקרוא לעצמו ערוץ מוסיקה ומתהדר בלי שום צדק בהיותו במה ליוצרים. התקציבים הקטנים שקשת משקיעה בערוץ הזה לא מכסים בשום פנים ואופן את ערוות גזילת עשרות המיליונים מהפקות המקור. היית מגלה שמץ של תבונה וסולידריות, אם היית לומד מדרך הביטוי של עמיתיך בקשת, אנשי 'ארץ נהדרת' הנהדרים, אשר הודיעו כי היו מצטרפים לעמיתיהם היוצרים אם היו מבקשים מהם, למרות שגם את תוכניתם ניסינו לשבש".

אורי סלעי, העורך הראשי של ערוץ 24, מסר בתגובה: "כעורך וכיוצר, לי או לערוץ 24 אין מאבק עם ארגוני היוצרים. נהפוך הוא. עשרות אנשים עובדים בפרויקט השקת הערוץ במסגרתו התארחו עד כה למעלה מ-600 אמנים. לפני כשבוע חווינו מתקפה אלימה ואגרסיבית שקטעה את השידור החי וסיכנה חיי אדם. יחד עם זאת גילינו כלפי המפגינים סולידריות, איפוק וכבוד, תוך מתן במה בשידור חי לאחת מדוברות המאבק. הופתעתי לגלות במהלך ההפגנה את דנה כהן שמנהלת בימים אלה משא ומתן עם ערוץ 24 להפקת תכניות. התאכזבתי והבעתי זאת באוזניה. אני מתנצל אם דנה נפגעה. אני גאה ושמח על הזכות שניתנה לי – להיות העורך הראשי של ערוץ 24 החדש- במטרה להחיותו ולשמש בית ומקום עבודה עבור מפיקים ויוצרים בתחום הטלוויזיה והמוסיקה. שיהיה חג שמח ושקט לכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully