וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתחו את הדלתיים

ענת קם

7.4.2009 / 17:37

רשות השידור מפנתה היום לבית המשפט בבקשה שיאפשר שידור ישיר ממשפטו של הנשיא לשעבר משה קצב

רשות השידור פנתה היום בדחיפות לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה שיתיר לשדר באופן ישיר מאולם בית המשפט במהלך הדיונים במשפט של הנשיא לשעבר משה קצב, הנאשם באונס. בבקשה שהוגשה על ידי מנהל קול ישראל אריה שקד נכתב כי מאחר שהפרשה סוקרה ברחבה בכל אמצעי התקשורת אין חשש שסיקור התרחש באולם יפגע בהליך המשפטי. כמו כן, נטען כי סיקור הפרשה הינו בעל חשיבות ועניין ציבוריים, בעיקר על רקע הטענות שהעלה קצב במשיבת העיתונאים שקיים לפני כחודש נגד היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, הפרקליטות והמשטרה.

בבקשתו מתחייב שקד לנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי להמנע מחשיפת המתלוננות ועדויותיהן. עדויות בעבירות מין ניתנות בדרך כלל בדלתיים סגורות. בנימוקים להצדקת הבקשה ציין שקד, כי במהלך הכרעת הדין במשפטו של חיים רמון נאלצו כתבים להתבסס בעיקר על הערכות וספקולציות עד לפרסום הודעה רשמית וכי הערכות אלו גרמו נזק הן לזכות הציבור לדעת והן למערכת המשפט.

בבקשה נכתב: "השידור לציבור יבטיח את עיקרון פומביות הדיון. על רקע התפקיד החשוב של כלי התקשורת, המשמשים כזרועו הארוכה של הציבור, לצורך איסוף מידע על הליכי המשפט ופרסומו ברבים, במיוחד בהתחשב בכך שמרבית הציבור אינו מגיע לאולמות בתי המשפט כדי לצפות בדיונים המתנהלים בהם, יש חשיבות לשידור זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully