וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי רשות השידור חתמו על הסכמי פרישה

ענת קם

10.4.2009 / 17:34

כ-400 העובדים שחתמו על ההסכם יעזבו את הרשות בעוד כשלושה חודשים, אז יחתמו הסכמי ההעסקה של העובדים שנשארו ברשות

העיתונאים ברשות השידור חתמו היום על ‏הסכם הפרישה. ההסכם קובע את תנאי הפרישה של כ-400 עיתונאי הרשות שיפרשו בעוד כשלושה חודשים, לאחר השלמת הסכם תנאי ההעסקה של העובדים שיישארו ברשות. תנאי הפרישה של העיתונאים דומים לתנאי עובדי ההסתדרות ברשות השידור שחתמו על הסכם הפרישה לפני כשבועיים.

יושב ראש הועד המנהל של רשות השידור משה גביש ציין כי עתה נפתחה הדרך להגיע להסכמות בדבר נוהלי העבודה החדשים שיונהגו ברשות לאחר הרפורמה, והביע את תקוותו כי גם האוצר יעמוד בהתחייבויותיו ליישום הרפורמה. יושב ראש אגודת העיתונאים בירושלים אחיה גינוסר אמר כי אגודת העיתונאים בירושלים, בתמיכת האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל, ניהלה משא ומתן קשה לאורך חודשים, מתוך רצון להבטיח את קיומו של שידור ציבורי אמין בישראל ולאפשר לו תנופה חדשה.

עוד מסרו השניים כי יישום הרפורמה יאפשר לשידור הציבורי לשוב ולמלא את תפקידו החשוב בהובלה אמינה של התקשורת בישראל ובקידום הפקות מקוריות ברמה גבוהה, כאלטרנטיבה לשידורים המסחריים, שהם מונחי רייטינג ושיקולים מסחריים.

בימים האחרונים טענו גורמים בועדים השונים של עיתונאי הרשות כי גינוסר לא העביר את הסכם הפרישה לעיונם מוקדם מספיק. ההסכם נשלח לדבריהם בערב חד הפסח ולדברי אותם גורמים לא ניתן היה ללמוד את ההסכם בפרק הזמן הקצר. על פי אחד הסעיפים שמבקשים העיתונאים לברר את מספר העובדים המדוייק של העובדים שיעזבו בהסכם, שכן מדובר על בו גם על ביטול משרות חלקיות.

שמעון וילנאי, יושב ראש ועד עיתונאי קול ישראל בתל אביב, אמר אמש (חמישי) לוואלה! ברנז'ה: "אנחנו רוצים רפורמה אבל אנחנו רוצים שאנשים יפרשו בראש מורם. במסמך שקיבלנו עכשיו יש המון דברים לא ברורים ורק רצינו עוד כמה ימים ללמוד את ההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully