וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אחד נגדנו

ענת קם

16.4.2009 / 17:50

ועדה פנימית של רשת BBC מצאה כי סיקורו של ג'רמי בואן, עורך חדשות המזרח התיכון של הרשת מוטה כנגד ישראל

ועדת פנימית של ה-BBC מותחת ביקורת על עבודתו של עורך חדשות המזרח התיכון של הרשת ג'רמי בואן. הועדה מצאה בכתבתו בנושא מלחמת ששת הימים, שפורסמה באתר הרשת ב-2007, הטייה נגד ישראל.

הכתבה, שכותרתה הייתה "כיצד 1967 הגדירה את המזרח התיכון", הייתה חלק מסדרת כתבות לסיקור 40 שנה למלחמת ששת הימים. הוועדה ציינה כי בשפה בה השתמש בואן בכתבתו הופיעו שלוש דוגמאות שלא היו ברורות ומדויקות במידה מספקת כדי לעמוד בקריטריון הדיוק של ה-BBC. בהמשך צויין כי ניכר בכתבה חוסר אובייקטיביות וכישלון בהצגת העובדה כי היו פרשנויות אחרות לסיבות והתוצאות של המלחמה. הועדה ציינה כי בואן לא עמד בדרישות דיוק בפרטים. בנוסף, הועלו טענות כי הכתבה הפרה את הכללים המנחים בנושא העדר משוא פנים.

צוות העריכה התקנית של הועדה תמך בטענה כי המשפט "הגנרלים הישראליים... אומנו לסיים את העניינים הלא גמורים של מלחמת העצמאות של ישראל מ-1948 במשך רוב שירותם" אינו מדויק. הצוות טען כי הביטוי לא היה ספציפי דיו והיה עליו להתייחס לכיבוש מזרח ירושלים.

עוד התייחסה הועדה לכך שבואן הציג בתכנית רדיו של הרשת את ההתנחלות הר חומה ככזו שנחשבת לא חוקית בעיני ארצות הברית. הועדה אמרה כי היה עליו להציג את מקורותיו לטענה זו או לומר כי מדובר בתחושות של גורמים רשמיים שלא יכלו לומר זאת רשמית.

בתגובתה אמרה ה-BBC כי "מסקנת הועדה התייחסה לפרסום אחד שהיה חלק מסדרת פרסומים על אירועים שהתרחשו לפני 40 שנה. מובן מאליו כי אין הסכמה על היבט אחד של ההיסטוריה וידוע לכל כי לאחרים יכול להיות ניתוח שונה". עוד נמסר מה-BBC, כי חקירה עצמאית ב-2006 העלתה כי ישנם דיווחים מגמתיים מעטים בין הדיווחים על ישראל והפלסטינים וכי ניכרת מחויבות להיות הוגנים, מדויקים וחסרי פניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully