וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק טיימס מצר הקפים

נמרוד הלפרן

16.4.2009 / 20:26

העיתון מבטל ומאחד מוספים שבועיים, כל המוספים המקומיים יאוחדו. המהלך נועד לחסוך מיליוני דולרים בהוצאות השנתיות

מו"לית העיתונות האמריקאית הודיעה היום כי תפסיק להדפיס כמה ממוספיו השבועיים של עיתון הדגל שלה, הנושא את אותו שם, בניסיון לצמצם את הוצאותיה השנתיות במיליוני דולרים. כך דיווחה המהדורה המקוונת של העיתון "ניו יורק טיימס".

חלק מהתכנים במוספים שיבוטלו, ישולבו בחלקים אחרים של עיתון, אמר עורך העיתון, ביל קלר. "אני מקווה ומצפה כי הקיצוצים ההלו בשכר ובהוצאות יסייעו לנו לעבור את השנה מבלי שיהיה צורך בקיצוצים משמעותיים נוספים", כתב קלר בתזכיר פנימי לעובדי העיתון. מוספי סוף שבוע מקומיים של העיתון, דוגמת אלו המיועדים לקוראים בניו ג'רזי, לונג איילנד, ווסטצ'סטר או קוניטקט, יאוחדו למוסף אחד. השינויים יכנסו לתוקף בתוך כחודש וחצי.

חברת ניו יורק טיימס, הנמצאת בשליטת משפחת סולצברגר, הודיעה בחודש שעבר על כוונתה לפטר 100 עובדים בעיתונים "ניו יורק טיימס" ו"בוסטון גלוב" ולקצץ את שכר העובדים ב-5% במהלך שלושה הרבעונים הקרובים בתמורה ל-10 ימי חופש לעובד.

בחודשים האחרונים אף מנסה החברה לגייס מזומנים, כדי לפרוע חובות שצברה, על רקע הירידה בהכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת. החברה הפסיקה את חלוקת הדיווידנדים למשקיעים, העמידה את הנתח שלה בקבוצת הבייסבול בוסטון רד סוקס למכירה, ובאחרונה אף הסכימה למכור 21 מתוך 52 קומות בבניין המטה שלה, הנמצא לא הרחק מטיימס סקוור בניו יורק, תמורת 225 מיליון דולר.

המשבר מחריף

העיתונות המודפסת בארה"ב נתונה בקשיים על רקע נפילה בהכנסות מפרסום עקב מעבר מפרסמים לאינטרנט ובשל השלכותיו של המשבר הכלכלי. בחודשים האחרונים הלך והחריף המשבר בעיתונות המודפסת, אשר הכנסותיה מפרסום נפלו בשנה שעברה ב-25% לפי נתוני ברקליס קפיטל, ולא פחות מחמש מו"ליות פשטו רגל תוך ארבעה חודשים.

טריביון, מו"לית העיתונות השנייה בגודלה בארה"ב המוציאה בין השאר לאור את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון", הודיעה על פשיטת רגל בחודש דצמבר. מאז, הודיעו ארבע מו"ליות נוספות על פשיטת רגל, בהן פילדלפיה ניוזפייפרס וג'ורנל רג'יסטר. בחודש שעבר הודיעה על פשיטת רגל מו"לית העיתונות סאן-טיימס מדיה גרופ, המוציאה לאור את העיתון "שיקגו סאן טיימס" וקרוב ל-60 עיתונים נוספים.

מוקדם יותר היום, דיווחה גאנט (סימול GCI), מו"לית העיתונות הגדולה ביותר בארה"ב, על נפילה של 60% ברווח הרבעוני בעקבות צניחה בהכנסותיה מפרסום. גאנט, המוציאה לאור את העיתון "USA טודיי" - העיתון בעל התפוצה הגבוהה ביותר בארה"ב - ו-84 עיתונים נוספים, רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 1.4 מיליארד דולר - ירידה של 18% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. הרבעון הראשון של שנת 2008. הכנסות החברה מפרסום מודעות מסווגות בעיתוניה נפלו ב-47% ברבעון.

קאנווסט, חברת המדיה הגדולה בקנדה הנמצאת בשליטת משפחת אספר, דיווחה לפני שבוע על הפסד רבעוני ענק של כ-1.2 מיליארד דולר - הפסד גדול מתחזיות האנליסטים - בעקבות מחיקות רשמה בגין ירידה בשווי נכסיה בתחום העיתונות.

החרפת המשבר בעיתונות המודפסת בארה"ב גררה גם מספר יוזמות עסקיות והצעות חוק לתמיכה במגזר. כך למשל, בחודש שעבר, הגיש הסנאטור האמריקאי בנג'מין קרדין הצעת חוק אשר תאפשר לעיתונים מודפסים בארה"ב לשנות את מעמדם לארגונים שלא למטרת רווח, ועקב כך ליהנות מהקלות מס משמעותיות.

מו"לית העיתונות האמריקאית הרסט הפסיקה בחודש שעבר לפרסם את המהדורה המודפסת של העיתון "סיאטל פוסט אינטליג'נסר", אשר הפך בכך לעיתון היומי הגדול ביותר בארה"ב שמתפרסם רק במהדורה מקוונת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully