וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסד הרבעוני של ניו יורק טיימס זינק ל-75 מיליון דולר

נמרוד הלפרן

21.4.2009 / 17:38

זאת כתוצאה מנפילה של 28% בהכנסות מפרסום מודעות בעיתוני המו"לית האמריקאית. המניה יורדת ב-9% בוול סטריט

מו"לית העיתונות האמריקאית דיווחה היום כי הפסדיה ברבעון הראשון של השנה זינקו פי יותר מ-200 לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, בעקבות נפילה של 28% בהכנסות מפרסום, והפסדים כבדים של העיתון "בוסטון גלוב", שהחברה עשויה לסגור. מניית ניו יורק טיימס יורדת ב-9% במסחר בוול סטריט.

חברת ניו יורק טיימס, המוציאה לאור את העיתון באותו שם, רשמה ברבעון הראשון הפסד נקי של 74.5 מיליון דולר לעומת הפסד של 335 אלף דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה החברה הפסד של 34 סנט למניה - הרבה מעל לתחזיות האנליסטים להפסד של 6 סנט למניה.

ניו יורק טיימס, הנמצאת בשליטת משפחת סולצברגר, רשמה נפילה של 18.6% בהכנסות לעומת הרבעון הראשון של שנת 2008, ל-609 מיליון דולר - נפילה חדה מתחזיות האנליסטים אשר צפו הכנסות של 631 מיליון דולר. הכנסות מפרסום בעיתונים היומיים של החברה נפלו ב-28% ברבעון. הנפילה בהכנסות מפרסום מודעות ברבעון הנוכחי צפויה להיות בשיעור דומה, העריכה מנכ"לית ניו יורק טיימס, ג'נט רובינסון.

חטיבת ניו אינגלנד מדיה, הכוללת בין השאר את העיתון "בוסטון גלוב", רשמה הפסדים משמעותיים, ציינה החברה. הגלוב לבדו עלול לרשום השנה הפסד של 85 מיליון דולר, והחברה כבר איימה בעבר כי תיאלץ לסגור אותו.

הכנסות ניו יורק טיימס מפרסום באינטרנט, אשר היו 13% מסך הכנסות החברה ברבעון, נפלו ב-5.6% לעומת הרבעון המקביל ל-78.2 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון הראשון, היו בקופת המזומנים של החברה כ-294 מיליון דולר, ובשעה שחובותיה הסתכמו בכ-1.3 מיליארד דולר.

כמו יתר מגזר העיתונות המודפסת בארה"ב, נתונה ניו יורק טיימס בקשיים על רקע נפילה בהכנסות מפרסום עקב מעבר מפרסמים לאינטרנט ובשל השלכותיו של המשבר הכלכלי. עקב כך, נקטה החברה בשורה של צעדים כדי לצמצם את הוצאותיה, ובמקביל ניסתה לגייס מזומנים, כדי לפרוע חובות שצברה. בנוסף ל-250 מיליון דולר שגייסה החברה מהמיליארדר המקסיקני קרלוס סלים, הפסיקה החברה את חלוקת הדיווידנדים למשקיעים, העמידה את הנתח שלה בקבוצת הבייסבול בוסטון רד סוקס למכירה, ובאחרונה אף הסכימה למכור 21 מתוך 52 קומות בבניין המטה שלה, הנמצא לא הרחק מטיימס סקוור בניו יורק, תמורת 225 מיליון דולר.

בחודש שעבר הודיעה החברה על כוונתה לפטר 100 עובדים בעיתונים "ניו יורק טיימס" ו"בוסטון גלוב" ולקצץ את שכר העובדים ב-5% במהלך שלושה הרבעונים הקרובים בתמורה ל-10 ימי חופש לעובד. בשבוע שעבר) הודיעה כי תפסיק להדפיס כמה ממוספיו השבועיים של עיתון הדגל שלה, בניסיון לצמצם את הוצאותיה.

העיתונות המודפסת בארה"ב נתונה בקשיים על רקע נפילה בהכנסות מפרסום עקב מעבר מפרסמים לאינטרנט ובשל השלכותיו של המשבר הכלכלי. בחודשים האחרונים הלך והחריף המשבר בעיתונות המודפסת, אשר הכנסותיה מפרסום נפלו בשנה שעברה ב-25% לפי נתוני ברקליס קפיטל, ולא פחות מחמש מו"ליות פשטו רגל תוך ארבעה חודשים.

טריביון, מו"לית העיתונות השנייה בגודלה בארה"ב המוציאה בין השאר לאור את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון", הודיעה על פשיטת רגל בחודש דצמבר. מאז, הודיעו ארבע מו"ליות נוספות על פשיטת רגל, בהן פילדלפיה ניוזפייפרס וג'ורנל רג'יסטר. בחודש שעבר הודיעה על פשיטת רגל מו"לית העיתונות סאן-טיימס מדיה גרופ, המוציאה לאור את העיתון "שיקגו סאן טיימס" וקרוב ל-60 עיתונים נוספים.

גאנט (סימול GCI), מו"לית העיתונות הגדולה ביותר בארה"ב, דיווחה בשבוע שעבר על נפילה של 60% ברווח הרבעוני בעקבות צניחה בהכנסותיה מפרסום. גאנט, המוציאה לאור את העיתון "USA טודיי" - העיתון בעל התפוצה הגבוהה ביותר בארה"ב - ו-84 עיתונים נוספים, רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 1.4 מיליארד דולר - ירידה של 18% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. הרבעון הראשון של שנת 2008. הכנסות החברה מפרסום מודעות מסווגות בעיתוניה נפלו ב-47% ברבעון.

קאנווסט, חברת המדיה הגדולה בקנדה הנמצאת בשליטת משפחת אספר, דיווחה מוקדם יותר החודש על הפסד רבעוני ענק של כ-1.2 מיליארד דולר - הפסד גדול מתחזיות האנליסטים - בעקבות מחיקות רשמה בגין ירידה בשווי נכסיה בתחום העיתונות.

החרפת המשבר בעיתונות המודפסת בארה"ב גררה גם מספר יוזמות עסקיות והצעות חוק לתמיכה במגזר. כך למשל, בחודש שעבר, הגיש הסנאטור האמריקאי בנג'מין קרדין הצעת חוק אשר תאפשר לעיתונים מודפסים בארה"ב לשנות את מעמדם לארגונים שלא למטרת רווח, ועקב כך ליהנות מהקלות מס משמעותיות.

מו"לית העיתונות האמריקאית הרסט הפסיקה בחודש שעבר לפרסם את המהדורה המודפסת של העיתון "סיאטל פוסט אינטליג'נסר", אשר הפך בכך לעיתון היומי הגדול ביותר בארה"ב שמתפרסם רק במהדורה מקוונת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully