וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בהרגלי הצריכה

עדי דברת

23.4.2009 / 14:34

שופרסל צומחת והרשתות הפרטיות מתכווצות. הרשת הפרטית היחידה שהראתה גידול החודש הינה רמי לוי שיווק השקמה

הצרכנים נוטשים את הרשתות הפרטיות וחוזרים לרשתות הגדולות - כך עולה מנתוני נילסן לחודש מארס. מתחילת השנה הרשתות הפרטיות צמחו על חשבון הרשת הגדולה בישראל שופרסל. בחודש מארס השתנתה המגמה והצרכנים בחרו לערוך את הקניות שלהם ברשתות הגדולות - ורבוע כחול - על חשבון הרשתות הפרטיות והמינימרקטים הפרטיים.

נתח השוק של שופרסל צמח במארס באחוז וחצי מנתח של 36% בפברואר לנתח של 37.5%. הצמיחה של שופרסל מגיעה אחרי שחודש שעבר רשמה ירידה מנתח שוק של 37.2% לנתח של 36%. כעת, מגדילה שופרסל את כוחה, עוברת את נתחי השוק שלה בחודשים ינואר ופברואר, וחוזרת לנתחי השוק בהם החזיקה בדצמבר 2008.

מגמת הגידול המתון מתחילת השנה בנתח השוק של קבוצת , הרשת השנייה בגודלה בישראל, שהשיקה בסוף 2008 את רשת מגה בול, נעצרת. עם זאת, הרשת שומרת על כוחה ועל נתח שוק של 20.9% בחודש מארס, בזהה לנתח השוק שלה בפברואר.

השוק הפרטי, שהראה גידול מתחילת השנה, מראה החודש לראשונה ירידה - נתח השוק של הרשתות העצמאיות, הכוללות בין היתר את יינות ביתן, ויקטורי ואחרים, ירד מ 16.6% בפברואר ל 15.7% במארס; נתח השוק של המינימרקטים הפרטיים ירד אף הוא במעט מ-10.6% בפברואר ל-10.5% במארס.
גם נתח השוק של רשת חצי חינם, הרשת השלישית בגודלה בישראל, ירד בכמעט אחוז מ-5.8% בפברואר ל-5% בלבד במארס.

למעשה, הרשת הפרטית היחידה שהראתה גידול החודש הינה רמי לוי שיווק השקמה. פתיחת החנות ברמת גן בחודש מארס השתלמה לרמי לוי, שנתח השוק שלו צמח מ-3.3% בפברואר ל-3.9% בחודש מארס. מדובר בנתח השוק הגדול ביותר בו מחזיקה הרשת מתחילת השנה.

נתח השוק של קו אופ ישראל, שצמח בחודש פברואר, יורד למימדים של חודש ינואר ומסתכם ב-3.1%. כלל מכירות חודש מארס בשוק מוצרי הצריכה (FMCG) הסתכמו ב-2.6 מיליארד שקל לעומת 2.1 מיליארד שקל בחודש פברואר ו-2.5 מיליארד שקל במארס 2008.

עם זאת, הנתונים לאו דווקא מלמדים על צמיחה במכירות במשק - מכירות חג פסח החלו השנה בשבועיים האחרונים של חודש מארס והביאו לגידול בסיכום המכירות בחודש. זאת, לעומת פסח אשתקד - שמכירותיו נערכו רק בחודש אפריל והסתכמו ב-2.8 מיליארד שקל. בשיחות עם גורמים שונים בענף נמסר כי המכירות בפסח השנה היו נמוכות ב-5% משנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully