וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כחלון מתנגד להרכב המוצע של "ברית המועצות"

ענת קם

24.4.2009 / 1:55

המועצה לשידורי כבלים ולווין ומועצת הרשות השניה עתידות להוביל מהלך לשינוי הרכב הגוף הרגולטורי המאוחד

שר התקשורת משה כחלון ומועצת הרשות השנייה מתנגדים להרכב "ברית המועצות" כפי שמוצע בטיוטת הצעת המחליטים בנושא הרפורמה בשידורי הטלוויזיה. טיוטת ההצעה נוסחה לאחרונה על ידי משרד האוצר וצפויה לעבור בשבועות הקרובים ועדות שונות לקראת הכנסתה לחוק ההסדרים שיעלה להצבעה בחודש יוני. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי מועצת הרשות השנייה בשיתוף מועצת הכבלים והלווין עתידות להוביל מהלך לשינוי הרכב המועצה המוצע.

הרכב המועצה החדשה שאמורה לאחד את מועצת הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולווין ימנה 11 נציגים: יושב ראש שיכהן גם כמנכ"ל, ארבעה נציגי ציבור, שני נציגים ממשרד התקשורת שימונו על ידי שר התקשורת, שני נציגים ממשרד התרבות שימונו על ידי שר התרבות, נציג משרד האוצר שימונה על ידי שר האוצר ונציג משרד המשפטים שימונה על ידי שר המשפטים. בסמכות המועצה החדשה יהיו סמכויות שתי המועצות הקיימות, כולל המעורבות בחברת החדשות של ערוץ 2 במתכונת מעורבותה של הרשות השנייה כיום. לדברי גורם ברשות השנייה, נוכחותם של פקידי המשרדים הממשלתיים תיצור פוליטיזציה חמורה של המועצה. על פי טיוטת ההצעה, הגוף המאוחד יחל לפעול עד ה-1 בינואר 2010.

עוד נכתב בטיוטת ההצעה, כי החל מה-1 בינואר 2012 תוכל הרשות להעניק רישיונות לשידורים בערוצים המסחריים על פי התנאים הקיימים כיום להענקת זיכיונות. הרישיונות יוענקו ל-15 שנים עם אפשרות הארכה ב-15 שנים נוספות, בכפוף לעמידה בתנאי הרישיון. סעיפים נוספים הנוגעים להענקת הרישיונות תואמים את המלצות ועדת מרדכי, כמו הדרישה מכל בעל רישיון להפעיל חברת חדשות, המכרזים על סימני המסחר והשימוש באפיקים ועוד. בעלי הרישיונות לשידורים מסחריים לא יחויבו בתשלומי תמלוגים למדינה. בנוסף, שידורי הטלוויזיה הדיגיטליים (DTT) יחלו לפעול ב-1 באוגוסט הקרוב.

טיוטת הצעת המחליטים ממליצה על הקמת ועדה בין-משרדית לבחינת סוגיית עמלות הפרסום והמלצה על מדיניות הטיפול בנושא. בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד האוצר והיא תורכב מנציגי משרד התקשורת, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מועצת הכבלים והלוויין, הרשות להגבלים עסקיים ואגף התקציבים במשרד האוצר. הוועדה תגיש את המלצותיה לוועדת שרים לענייני חברה וכלכלה עד ליום 1 בנובמבר 2009.

הצעת הרפורמה בשידורי הטלוויזיה כוללת גם שינוי מהותי בחוק רשות השידור, לפיו החל מה-1 בינואר 2010 ינוהלו הכספים המיועדים למימון רכישה של הפקות מקומיות קנויות בחשבון בנק נפרד שהרשות תפתח למטרה זו בלבד. הסכום המיועד להפקות אלו על פי הקבוע בחוק כיום יועבר מהכנסות רשות השידור לחשבון זה, שאופן ניהולו יהיה בפיקוח רואה חשבון שימונה על ידי שר האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully