וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת קצב - עכשיו הספר

ענת קם

26.4.2009 / 0:15

בית המשפט העליון לא יאפשר לעיתונאי יובל יועז לעיין בעדויות המתלוננות בפרשת משה קצב, לצורך כתיבת ספר בנושא

נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש אסרה על העיתונאי יובל יועז לעיין במסמכים הנוגעים לעדויות במשפט האונס של הנשיא לשעבר משה קצב. יועז פנה לבית המשפט העליון בבקשה לעיין במסמכים במסגרת ספר שהוא כותב על הפרשה, אולם בית המשפט קבע כי הצו האוסר על פרסום חלק מהסמכים, אוסר גם על עיון בהם. עם זאת בת המשפט החליט לאשר ליועז לעיין בחלק ממסמכי בתי המשפט, מלבד אלה הכוללים את העדויות.

יובל יועז החל לפני למעלה משנה בכתיבת ספר על פרשת קצב שיעסוק בכל זוויותיה, כולל ההליך המשפטי. הספר עתיד לצאת בחודשים הקרובים בהוצאת הקיבוץ המאוחד.

השופטת ביניש כותבת בהחלטתה: "עיון בחלקים החסויים שבכתבי הטענות לשם כתיבת ספר עיתונאי, עשוי לפגוע במתלוננות ובפרטיותן. בהקשר זה יצוין כי אף אם אניח כי המתלוננות עצמן אינן מתנגדות לעיון בחומר הנדון.... אין בכך כדי להפחית מן החשש כי התרת העיון למבקש ולעיתונאים נוספים כמותו, תרתיע מתלוננות עתידיות במקרים אחרים מפני הגשת תלונות במשטרה ומסירת גרסתן בפני גורמי אכיפת החוק בשל החשש מפני פגיעה בפרטיותן. שנית, ובנסיבות העניין זה העיקר, נוכח הגשת כתב-אישום כנגד מר קצב והמשפט התלוי ועומד בפני בית-המשפט המחוזי במסגרתו צפויות להישמע עדויות המתלוננות, קיימת חשיבות רבה להגן על טוהר ההליך ולמנוע חשש אפשרי מפני שיבוש הליכים כל עוד ההליך הפלילי לא תם".

יובל יועז אמר לוואלה! ברנז'ה: "צר לי שבית המשפט העליון לא אפשר לי את הזכות לעיין במלוא החומר שעמד בפני השופטים, אבל לשמחתי התאפשר לי לעיין בחומרים מעניינים הנודעים לפרשה במקומות אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully