וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקוד הרגולציה: יותר ארץ נהדרת, פחות מרחק נגיעה

ענת קם

27.4.2009 / 12:01

מועצת הרשות השניה דנה בסיכום מיקוד הרגולציה. על פי החלטתה תוגדל מאד ההשקעה בז'אנר מיוחד על חשבון דרמה וסרטי תעודה

מועצת הרשות השנייה תפנה לשר התקשורת בבקשה שיקים ועדה מקצועית בהשתתפות נציגי היוצרים לחידוד הגדרות הדרמה והתעודה וכן לעגן בחקיקה את זכויות היוצרים, כך הוחלט אמש בישיבת מועצת הרשות שדנה בסיכום מיקוד הרגולציה כפי שהוצע לאחרונה על ידי יושב ראש ועדת הטלוויזיה אייל בוחבוט. יושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש וחבר המועצה נועם סמל החליטו ליזום פנייה לשר בנושא זכויות היוצרים.

בחלוקת הז'אנרים במסגרת המחויבות המכרזית, ביקשו רשת וקשת להפחית משמעותית ממחויבויותיהן על רקע המשבר הכלכלי. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי רשת ביקשה לבטלן כליל וקשת ביקשה להקטין אותן ל-17% מההוצאה לתוכן. הרשות לא קיבלה את בקשת הזכייניות והשאירה את מסגרת ההשקעה כפי שהייתה. עם זאת, הוחלט על שינוי אחוזי ההשקעה מתוך כלל ההשקעה בסוגה עלית. לפחות 30% מההשקעה בסוגה עלית יוקצו לסדרות דרמה, 10% לסרטי תעודה, 15% לסדרות תעודה ו-45% ז'אנר מיוחד או תוספת לאחד הז'אנרים.

המועצה קיבלה את המלצת הנהלת הרשות להגדיל את טווח החריגה בהשקעה בדרמה, תוכניות תעודה וז'אנר מיוחד מ-30% ל-35% וזאת על מנת לאפשר הוצאה גבוהה יותר לתכניות מסוגה עלית. עוד הוחלט להקטין את תווך החריגה בהשקעה בסרטי תעודה מ- 30% ל- 20% כדי להגדיל את נאותות ההפקה של סרטי התעודה. המועצה קיבלה את המלצת הנהלת הרשות כי בחינת נאותות ההפקה תיעשה בנפרד להפקות העצמאיות וההפקות הקנויות של הזכיין.

גורם המצוי היטב במחויבויות הזכיינים ובמגעים בינם לבין הרשות בחודשים האחרונים אומר כי המיקוד דווקא מבשר בשורה חיובית גדולה לזכיינים, כיון שהרשות נעתרה לדרישתם והגדילה מאד את ההשקעה בז'אנר מיוחד במדרגה השניה (השקעה מעל 50 מליון ש"ח) על חשבון השקעה בדרמה ותעודה: "עכשיו הם יוכלו להשקיע בארץ נהדרת ובשבוע סוף בסמכות וברשות ולא לריב אם מדובר בז'אנר חדש ויחודי של דרמה או לא".

אושרה ההכרה בתקציבי פיתוח

בישיבה נידונו מחויבויות הסוגה העלית של הזכיינים. מנכ"ל הרשות מנשה סמירה הציג את הצעתו לחלוקת הז'אנרים בתוך 50 מיליון השקלים אליהם מחויבים הזכיינים בחוק, לפיה יופקו 40 שעות דרמה ב-20 מיליון שקל, 55 שעות תכניות תעודה ב-8 מיליון שקל, 22 שעות סרטי תעודה ב-8 מיליון שקל ו-63 שעות ז'אנר מיוחד ב-14 מיליון שקל. הצעתו של סמירה התקבלה במלואה.

עוד אושרה אתמול הגדלת ההכרה בהשקעת כספים בפיתוח תכנים. הרשות אישרה הגדלת ההכרה בתקציבי פיתוח מאחוז אחד מההוצאה הכללית לשני אחוזים. בסוגה עלית, אישרה הרשות הגדלת ההכרה בתקציבים לפיתוח מאחוז אחד לחמישה אחוזים וכן אישרו הכרה בחמישה אחוזים נוספים במידה שאלה יופנו לפיתוח תכנים בפריפריה המגזרית והגיאוגרפית.

הרשות קבעה כי עד 35% מההפקות יהיו עצמיות של הזכיין, עד 20% יהיו הפקות קנויות בהן הזכיין יכול לעשות שימוש בטאלנטים שלו אך לא באמצעי הפקה וכן כי בשל השימוש בטאלנט יוכר 90% בלבד מתקציב ההפקה של תכניות אלה. 45% מההפקות המקומיות תהיינה קנויות בהן לא רשאי הזכיין לעשות כל שימוש בטאלנטים שלו או באמצעי הפקה.

מאיגודי היוצרים נמסר: "המועצה תיבחן רק במעשים ואכיפה בפועל ולא בהצהרות, כאלה היא כבר הנפיקה למכביר ללא כיסוי. על פניה ההחלטה מעודדת אבל אנחנו מחכים למעשים ולא לדיבורים".

מבט לחדשות

בתוך כך, ועדת הכספים של הרשות השנייה החליטה לזמן את נציגי חברות החדשות של הערוצים 2 ו-10 להצגת תקציביהן לשנת 2009 לאחר שאלה טרם אושרו על ידה.

תקציב חדשות 10, בסך כ-60 מיליון שקל, עלה לדיון ברשות בחודש פברואר האחרון אולם לא אושר. הרשות הורתה לנציגי החברה לערוך שינויים בתקציב, תוך התייחסות לשלושה נושאים: מעבר פעילות החברה לירושלים, המשבר הכלכלי ב-2009 ומשכורות הטאלנטים.

תקציב חדשות 2 נידון מספר פעמים בדירקטוריון החברה בחודשים האחרונים, מאז הוצגה לראשונה דרישת הזכייניות רשת וקשת לקצץ ב-10% ממנו. בשבועות האחרונים מתקיימים מגעים בין רשת, קשת ונציגי הציבור בדירקטוריון על מנת להגיע להסכמה על גובה התקציב שצפוי לעמוד על כ-97.5 מיליון שקל. בשבוע הבא תתקיים ישיבה נוספת של הדירקטוריון ומסתמן כי הזכייניות תגענה להסכמה על גובה התקציב והוא יאושר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully