וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסום הפטריוטי בנסיגה

איילה צורף

28.4.2009 / 10:59

חברות שנהגו למתג מוצרים לקראת יום העצמאות חוסכות השנה בהוצאות. מנכ"ל גיתם: מפרסמים מעדיפים להשקיע בקמפיינים מכירתיים

יום העצמאות בישר בשנים כתיקונן קמפיינים לרוב שמאחלים לנו יום עצמאות שמח בטלוויזיה, בעיתונים או בשילוט החוצות. לעיתונים צורפו דגלי ישראל ואריזות מוצרי המזון קושטו בכחול ולבן.

השנה, לעומת זאת, שוררת דממה תקשורתית בכל הקשור לקמפיינים שיווקיים פטריוטיים. פרט לבנק הפועלים, שיצא בקמפיין שילוט חוצות גדול, ושופרסל שיצאה בקמפיין עיתונות למבצעים עם ניחוח פטריוטי, קשה להבחין בהווי השיווקי שליווה את יום העצמאות בשנים האחרונות. חברות כמו שטראוס, תנובה ואסם, שערכו מהלכי שיווק ופרסום גדולים לקראת ימי העצמאות האחרונים, אינן משתתפות בפרסום פטריוטי תדמיתי לקראת יום העצמאות השנה. היחיד שעשה - שוב - תרגיל מבריק ביחסי ציבור הוא רמי לוי, שזכה לכותרות בשל החלטתו למכור חצי ק"ג קבב וחומוס בשקל אחד.

גם בנק הפועלים קיצץ בהוצאות השיווק שלו ערב יום העצמאות: לאחר ארבע שנים שבהן חילק הבנק דגלים (בשנה שעברה הודפס על הדגלים מגן הדוד בצורה שגויה), הוחלט השנה לא לחלק דגלים. מהבנק נמסר בתגובה כי "בנק הפועלים חילק בארבע השנים האחרונות יותר מ-5 מיליון דגלים. בסקר שערך הבנק נמצא כי עם ישראל רואה בדגל ערך חשוב, ולפיכך שמר את הדגלים שקיבל בשנים האחרונות. בעקבות כך הוחלט השנה בבנק לברך את עם ישראל בקמפיין חוצות ארצי".

לדברי מיכל המאירי, מנכ"ל משרד הפרסום גיתם, "מפרסמים עצרו תקציבי פרסום שבשנים קודמות הוקדשו ליום העצמאות. פרסום תדמיתי ליום העצמאות הוא לא הכרח, ובמצב הכלכלי הנוכחי המפרסמים מעדיפים להשקיע את התקציב בקמפיינים מכירתיים. לעשות קמפיין 'חג שמח' ערב יום העצמאות זו פריווילגיה. המפרסמים כיום נוטים לבקש פעילויות ממוקדות מטרה נטו".

מכירות הדגלים למכוניות ירדו ב-30%

השנה אפשר להבחין בפחות דגלים על המכוניות ובפחות מוכרי דגלים בצמתים. מקור שקשור בתעשיית הדגלים העריך כי מכירות הדגלים לכלי רכב ירדו ב-30%.

לדברי אבי מרום, בעליה של יצרנית הדגלים מרום אף-ג'י-פי, "יש ירידה במכירות הדגלים לכלי רכב. יש גם אווירה פחות שמחה ברחובות. דווקא בקרב המפעלים יש רצון לשים דגלים. השנה, בניגוד לשנים קודמות, גם ועדי העובדים רוצים לחלק דגלים. מחפשים להעלות לעובדים את המורל". לדבריו, "בכל הקשור לרכישות של ועדי עובדים, ועדי בתים, מקומות עבודה וגופים עירוניים, לא מורגשת ירידה במכירות השנה". מרום הוסיף כי "בשנים קודמות היה קשה יותר למצוא עובדים זמניים לתפירת הדגלים ערב יום העצמאות, והשנה היה קל יותר לגייס עובדים".

באשר למחירי הדגלים אמר מרום: "אנחנו מייצרים דגלים כבר 15 שנה. בעבר היינו מוכרים דגל של מטר על מטר וחצי ב-24 שקל, וכיום אנחנו מוכרים דגל כזה ב-15 שקל". על החלטת הגופים שחילקו בשנים קודמות דגלים לא לעשות זאת השנה אמר מרום: "אני מעריך שבנק שמסיים את השנה בהפסדים של מיליארדי שקלים לא רוצה להוציא לאנשים את העיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully