וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעצור עכשיו את המסע חזרה לשנות החמישים"

ענת קם

28.4.2009 / 16:44

אגודת העיתונאים בירושלים מתייצבת מאחורי יושב ראש רשות השידור משה גביש ומתנגדת נחרצות להכפפת רשות השידור לאוצר

אגודת העיתונאים בירושלים מצטרפת למחאת רשות השידור נגד הצעת המחליטים בעניינה, לפיה הרשות תוכפף למשרד האוצר כולל שליטה אפשרית בתכנים. האגודה ברכה על הודעתו החד משמעית של יושב ראש הרשות משה גביש, המתנגד נחרצות לתכנית האוצר. לדברי יושב ראש אגודת העיתונאים אחיה (חיקה) גינוסר, "רק לאחרונה שמענו בכנס אילת השני לעיתונות הבטחות מפורשות מפיו של בנימין נתניהו לפיהן לא תיפגע עצמאות השידור הציבורי. נכון שזה קרה לפני הבחירות – אך אנחנו עדיין רוצים להאמין במימוש ההבטחה הפומבית". ועד אגודת העיתונאים בירושלים קורא לראש הממשלה ולשר האוצר יובל שטייניץ "לעצור עכשיו את המסע חזרה לשנות החמישים. לא נאפשר שידור ציבורי שפקידי ממשלה קובעים את אופיו".

לדברי גינוסר, "תכנית הממשלה להעביר את רשות השידור לאחריות משרד האוצר ולהלאים 200 מיליון שקלים לצורכי הבטחת הפקות מקור, משמעותה הקמת ציר משולש של הון שלטון ועיתונות הפועל במתאם אינטרסים. התכנית היא סכנה לרקמת החיים הדמוקרטיים, בדרך שלא הייתה עולה על הדעת, גם בימים בהם הוכתבה מהדורת החדשות מלשכת ראש הממשלה".

מועד אגודת העיתונאים בירושלים נמסר עוד, כי יש לסכל לאלתר את המגמה להעניק הטבות והקלות לערוצי השידור 2 ו-10 על גבו של ערוץ השידור הציבורי היחיד. האגודה קוראת לחברי הכנסת, החרדים לגורל השידור הציבורי ועיתונות שאינה תלוית רייטינג בלבד, ובהם עיתונאים לשעבר, להתגייס לבלימת תכנית האוצר, המובאת במסגרת חבילת חוק ההסדרים. "לא יעלה על הדעת שהאוצר יהפוך את ערוצי השידור בישראל לערוצי תוכן שיווקי מטעם כשהוא מפעיל על חלקם גזר ועל האחרים מקל. וכל זאת - דווקא בעת שהאיגוד המקצועי של עיתונאי ישראל והנהלת רשות השידור הגיעו בתמיכת ההסתדרות לרגע של אמת והכרעה משותפת וקשה בניסיון להביא לרפורמה שתבטיח את עתיד השידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully