וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ניגפים מפני הנגיף

ענת קם | צילומים: ברני ארדוב

1.5.2009 / 11:01

חשבתם ששלומי אלדר אמיץ כי הוא נכנס לעזה? שאלון בן דוד גבר כי הוא לא מפחד מקסאמים? הכירו את גיבורי השבוע: כתבי הבריאות, שעמדו בחזית המאבק בשפעת החזירים

יואב אבן, כתב הבריאות של חדשות 2

תפקידים קודמים: תחקירן בחדשות 2

מונחים רפואיים - מ-ER או מויקיפדיה? אין לי השכלה רפואית פורמלית. זה תחום קצת מסובך, אבל אין שום דבר שצריך לדווח עליו שכמה שיחות עם רופאים על מה שאתה לא מבין לא יפתרו. השכלה רפואית זה לא בסיס להצלחה, הכתב רק צריך להבין טוב על מה הוא מדווח כדי שיידע לדווח היטב לצופים או לקוראים.

היית מתאשפז בבית החולים בארץ? הייתי מתאשפז, בוודאי. למרות כל תחלואי המערכת, שהפרנסה שלי היא לדווח עליהם, מערכת הבריאות היא ברמה גבוהה גם ביחס למדינות מערביות אחרות. בכל הזדמנות שאני נזקק לשירותי הבריאות אני משתדל כמה שיותר לעבור את זה על בשרי כדי להכיר אותה באמת.

הילה אלרואי, כתבת הבריאות של ערוץ 10

תפקידים קודמים: כתבת בידיעות אחרונות, עורכת משנה בגלי צה"ל, ראש דסק הבריאות במעריב

מונחים רפואיים - מ-ER או מויקיפדיה? יש לי השכלה רפואית. עשיתי קורס פרמדיקים (לימודי רפואת חירום) בבית הספר לרפואת חירום של מד"א לאחר שצברתי ניסיון של שנתיים כחובשת על אמבולנס, שזה אחד התנאים לקבלה ללימודים. תנאי נוסף לקבלה ללימודים הוא ידיעת הטרמינולוגיה הרפואית כך שבהחלט אפשר להגיד שאני דוברת "רפואית". אני גם דוברת הסלנג הרפואי, תופעת לוואי של עבודה על אמבולנס וביצוע תורנויות בבית חולים במשך מספר חודשים כחלק מהלימודים, כך שאין לי בעיה עם המושגים ולעיתים אני חוטפת על הראש מהעורכים שלי על כך שאני משתמשת יותר מידי במושגים רפואיים.

היית מתאשפזת בבית החולים בארץ? בהחלט הייתי מתאשפזת בבית חולים בישראל במקרה הצורך אבל אני לא משתמשת כמעט בשירותים הרפואיים הציבוריים אלא מעדיפה תמיד ללכת לרופא ולשלם באופן פרטי ואת זה למדתי במסגרת עבודתי העיתונאית.

קטי דור, כתבת הבריאות של ערוץ 1

תפקידים קודמים: במאית סרטים לערוץ 1, כתבת מערכת "יומן".

מונחים רפואיים - מ-ER או מויקיפדיה? אחרי יותר מחמש שנים בתחום אני מבינה כבר את הז'רגון והמילים, אך לא משתמשת בהם בשידור. יותר חשוב להבין בטלוויזיה ובעיתונאות ופחות ברפואה. הדרך שלי היא פשוט לקיים המון המון שיחות רקע.

היית מתאשפזת בבית החולים בארץ? התאשפזתי בעבר כשילדתי. אם אני חולה אני לא אעצור ואגיד לעצמי שמערכת הבריאות גרועה, זה מה שיש. מערכת החינוך גרועה יותר. במסגרת העבודה למדתי שלפעמים עדיפים המרכזים הרפואיים הגדולים על הפרטיים. מעולם לא ניצלתי את תפקידי לקיצור תורים.

דן אבן, כתב הבריאות של מעריב

תפקידים קודמים: כתב בריאות ב-”כל הזמן", מקומון מעריב בירושלים, כתב בריאות בידיעות אחרונות

מונחים רפואיים - מ-ER או מויקיפדיה? יש לי שני תארים אבל לא ברפואה, אחד בפסיכולוגיה והשני בתחום הסוציולוגיה של הבריאות. לומדים עם הזמן, זה עניין של ותק. ככל שיותר ותיקים מבינים יותר ויודעים לקרוא בדיקות ומחקרים.

היית מתאשפז בבית החולים בארץ? הייתי מתאשפז. למרות כל סיפורי הקונספירציה רמת הרפואה בארץ טובה. יכול להיות שיש בעיות נקודתיות אבל באופן כללי הייתי מתאשפז. אני מגיע כאחד האדם ולא כעיתונאי, לא פונה מראש למנהלים ודוברים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

רן רזניק, כתב הבריאות של הארץ

תפקידים קודמים: כתב הבריאות של העיר.

מונחים רפואיים - מ-ER או מויקיפדיה? הדרך להתמודד גם בתחילת הדרך העיתונאית וגם היום היא להיעזר, להתייעץ ולדבר עם מומחים רפואיים, אחר כך לתרגם את המונחים למונחים שברורים קודם כל לי ואחר כך גם לקוראים. עבדתי בעבר כמה שנים ככוח עזר סיעודי בבית החולים איכילוב, מה שנתן לי אוריינטציה לטיפול בחולים אבל לא ידע רפואי.

היית מתאשפז בבית החולים בארץ? כן, אבל הייתי מקפיד וכאן אני משיא עצה לכל אחד, גם לקרוביי וחבריי. להשגיח על הטיפול שנותנים, וזאת אני אומר מתוך הערכה לטיפול, גם הסיעודי וגם הרפואי. לשים לב לדרך מתן התרופות, זה משהו שאני יודע גם מתוך הדברים שכתבתי וגם מידע אישי. העצה שלי היא לא להסס או לחשוש מלהיות נודניקים ולשאול שאלות. טעויות נעשות בשוגג ובהיסח הדעת.

זיוה מוגרבי, כתבת הבריאות של ישראל היום

תפקידים קודמים: כתבת במעריב, הפקות טלוויזיה וסרטים.

מונחים רפואיים - מ-ER או מויקיפדיה? כשנכנסתי לתפקיד בעיקר הפכתי יותר היפוכונדרית ויותר נזהרתי כי את יודעת יותר ומבינה שיש חיידקים בכל מקום. עם הזמן ההיפוכונדריה לא נעלמת, אבל לומדים המון מהשטח ומהעשייה היום-יומית. אני לא הופכת לדוקטור אבל כן יכולה לתת עצה ולהמליץ.

היית מתאשפזת בבית החולים בארץ? כן, יש בתי חולים מעולים ולצערי יש גם בתי חולים לא טובים כי לא משקיעים בהם. יש בתי חולים שמקבלים הרבה תרומות מחוץ לארץ ואחרים שבפריפריה עם פחות יחסי ציבור לא מקבלים הרבה והם פשוט פחות מצוידים. אם אני אדע במסגרת העבודה שלי על רופא טוב מסוים אני אשתמש במידע הזה. היו פעמים בעבר ששאלו אותי כשטופלתי למה לא הודעתי שאני מגיעה אבל אני מעדיפה להגיע כאזרח מן השורה.

כרמית ראובן, כתבת הבריאות של קול ישראל

תפקידים קודמים: סטאז' בדסק של הכתב הפרלמנטרי יואב קרקובסקי

מונחים רפואיים - מ-ER או מויקיפדיה? זה מאוד קשה, במיוחד אם את חדשה. יש דברים שאלמנטרי לכתבי בריאות לדעת, כשאת מגיעה חדשה את לא יודעת אפילו את הדברים הכי פשוטים אבל אסור להתבייש לשאול. כל אחד מוכן לעזור ואם את במקצוע כנראה שאין לך בושה לשאול שאלות. צריך גם לפשט את הדברים עבור המאזינים.

היית מתאשפזת בבית החולים בארץ בעת הצורך? הידע שלי עדיין לוקה בחסר אבל אם הייתי צריכה להתאשפז בארץ הייתי עושה את זה. לא הייתי רוצה להתאשפז בחו"ל למרות שנכון שהמערכת לא מושלמת בכלל. בשום פנים ואופן לא הייתי מנצלת את קשריי העיתונאיים, אני מעדיפה לספוג את כל מה שצריך כאזרח מן השורה ולא לנצל קשרים, זה בזוי בעיניי.

אנה בורד, כתבת הבריאות של גלי צה"ל

תפקידים קודמים: אין

מונחים רפואיים - מ-ER או מויקיפדיה? אני מדברת עם מומחים. עשיתי כמה קורסים באוניברסיטה הפתוחה בתקשורת אבל שום רקע רפואי. ברגע שקורה משהו אני קוראת הרבה אבל בעיקר מדברת עם מומחים, כדי להבין הכל בדיוק ולתת למאזין שלי את המידע הכי טוב וברור.

היית מתאשפזת בבית החולים בארץ? באופן כללי כן, מתוך הידע שלי ולא כי אני חייבת משהו למישהו, אבל ברור שלכל בית חולים יש את המקומות שבהם הוא חזק יותר וחזק פחות. אני מניחה שלא הייתי מנצלת את קשריי, אבל לא חכם להגיד את זה לפני שזה קורה. הטלפון לדובר היה מגיע אחרי הביקור שלי להגיד שלום ולא לפני.

מיטל יסעור בית אור, כתבת הבריאות של ynet

תפקידים קודמים: כתבת בדרום מטעם גלי צה"ל וחדשות HOT.

מונחים רפואיים - מ-ER או מויקיפדיה? יש לי קצת רקע, שנה בלימודי מדעי החיים, אבל זה לא משהו שממש עזר לי. זה דווקא טוב לדרוש מאנשים את ההסברים הכי פשוטים כדי להעביר את הנושאים המסובכים. בשפעת החזירים לא נתקלתי בנושאים מורכבים, באופן כללי אני פונה למומחים, קצת גוגל וזהו.

היית מתאשפזת בבית החולים בארץ בעת הצורך? איפה אחרת אני אתאשפז? כבר ילדתי בבתי חולים ישראליים וכמו כל אחד הולכת לרופא כשאני חולה, בלי לחשוב על משהו פרטי. אולי בגלל הידע שלי אני מטופלת קצת יותר נודניקית ששואלת הרבה אבל אני כן סומכת על מערכת הבריאות הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully