וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבון ההפקות של רשות השידור לא יועבר לאוצר

ענת קם

30.4.2009 / 18:15

האחראי על תקציב ההפקות ימונה על ידי השר אדלשטיין. הועד המנהל של רשות השידור ינהל את חלוקת התקציבים בפועל

משרד האוצר ישנה סעיף בחוק ההסדרים הנוגע לרשות השידור בעקבות המחאות שהושמעו נגדו. על פי השינוי, המפקח על חשבון הבנק המיוחד אליו יופנו תקציבים לרכישת הפקות מקור, ימונה על ידי השר הממונה על רשות השידור, יולי אדלשטיין, ולא על ידי שר האוצר. בנוסף, הוחלט כי מי שינהל את הקצאת התקציבים בפועל יהיה הועד המנהל של רשות השידור.

באוצר מבהירים, כי מהותה של ההצעה היא לוודא כי הרשות ממלאת את חובתה ומשקיעה 30% מכספי האגרה בהפקות מקור. עוד אומרים, כי מהות זו לא תשתנה והצעת החוק נועדה ליצור מנגנון שיחייב את הביצוע. ההחלטה על שינוי הסעיף התקבלה היום במשרד האוצר בעקבות הטענות שהופנו כלפיו, הן על ידי יושב ראש הרשות משה גביש והן על ידי אגודת העיתונאים של הרשות.

בהצעת המחליטים המקורית, המהווה טיוטא ראשונית לחוק ההסדרים שיגיע להצבעה בעוד כחודשיים, הוצע כי החל מינואר 2010 ינוהל התקציב לרכישת הפקות המקור ברשות השידור בחשבון חיצוני בפיקוח רואה חשבון שימונה על ידי שר האוצר. במכתב חריף ששלח גביש לסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר נכתב, כי "אזכירך כי חוק רשות השידור נועד להקטין את תלותה במשרדי הממשלה, עת הפכה ממחלקה ממשלתית לתאגיד על פי חוק. כך גם הצעת התיקון האחרונה לחוק רשות השידור, שנוסחה במשותף איתכם, ושעברה קריאה ראשונה בכנסת. הצעת חוק ממשלתית זו באה להרחיק את הרשות מהשפעות פוליטיות, ובוודאי לא להכפיפה לפקידי האוצר".

"את ההחלטה לסגור את הרשות ראוי לקבל באופן מפורש"

ברשות השידור לא מתרגשים מהשינוי בהצעת החוק ומוסרים: "הנוסח החדש של הצעת האוצר אינו עדיף על קודמו ומשמעותו הצרה היא בשלב ראשון ביטול הרפורמה ברשות השידור, שכן לא יהיו משאבים לביצועה, ובשלב שני, סיכוי קרוב לודאי לסגירת הרשות, ודבר זה ברור וידוע לאוצר. למעשה, אין כל הבדל ערכי בין שתי ההצעות ובשתיהן ניתנת דריסת רגל בוטה ומעורבות פוליטית.

"עלה התאנה בדמות הסמכות שניתנה בהצעה החדשה לוועד המנהל להכריע בסכסוכים, אינו מעשי ואינו מבטל את האפשרות שהשר שיהיה אחראי על כך, ולא חשוב אם הוא השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, או שר האוצר, או כל שר אחר, למעשה יקבל לידיו שליטה על התכנים שישודרו ברשות. בנוסף, נוסח ההצעה הועבר אלינו מהתקשורת לפני שהועבר ממשרד האוצר ואנו סבורים כי החלטה לביטול הרפורמה ברשות השידור ובודאי החלטה על סגירת הרשות, ראוי שתתקבל באופן מפורש ולא כתוצאת לוואי מהצעה המביאה לאותה תוצאה, אך תוך הסוואה והתחמקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully