וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון פוסט עברה להפסד, המניה נופלת ב-15%

נמרוד הלפרן

1.5.2009 / 20:55

מו"לית העיתונות רשמה הפסד נקי של 18.7 מיליון דולר ברבעון הראשון בעקבות נפילה בהכנסות מפרסום והוצאות בגין פיטורים

מו"לית העיתונות האמריקאית וושינגטון פוסט המוציאה לאור את העיתון באותו שם ואת השבועון "ניוזוויק", דיווחה היום על מעבר להפסד רבעוני בעקבות נפילה בהכנסותיה מפרסום והוצאות הקשורות לקיצוצים בכוח העבודה. מניית החברה נופלת ב-15% במסחר בוול סטריט.

החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה הפסד נקי של 18.7 מיליון דולר, או 2.04 דולר למניה, לעומת רווח נקי של 39.3 מיליון דולר, או 4.08 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

הכנסות החברה בתקופה המדווחת ירדו ב-1% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2008, ל-1.05 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 1.07 מיליארד דולר. הכנסות המגזין "ניוזוויק" נפלו ב-14% והכנסות הפעילות המקוונת של וושינגטון פוסט ירדו ב-8%.

הכנסות העיתון "ואשינגטון פוסט" מפרסום נפלו ב-33% ברבעון, בעקבות צניחה בהכנסות מפרסום מודעות מסווגות ומודעות של מגזר הקמעונאות. מדובר בירידה תלולה יותר מזו שנרשמה בהכנסות העיתון "ניו יורק טיימס" ברבעון, אולם מעט פחות מנפילה של 34% שנרשמה בהכנסות מפרסום של העיתון הנפוץ ביותר בארה"ב - "USA טודיי".

המשבר בעיתונות האמריקאית נמשך

העיתונות המודפסת בארה"ב נתונה בקשיים על רקע נפילה בהכנסות מפרסום עקב מעבר מפרסמים לאינטרנט ובשל השלכותיו של המשבר הכלכלי. בחודשים האחרונים הלך והחריף המשבר בעיתונות המודפסת, אשר הכנסותיה מפרסום נפלו בשנה שעברה ב-25% לפי נתוני ברקליס קפיטל, ולא פחות מחמש מו"ליות פשטו רגל תוך ארבעה חודשים.

טריביון, מו"לית העיתונות השנייה בגודלה בארה"ב המוציאה בין השאר לאור את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון", הודיעה על פשיטת רגל בחודש דצמבר. מאז, הודיעו ארבע מו"ליות נוספות על פשיטת רגל, בהן פילדלפיה ניוזפייפרס וג'ורנל רג'יסטר. בחודש מארס הודיעה על פשיטת רגל מו"לית העיתונות סאן-טיימס מדיה גרופ, המוציאה לאור את העיתון "שיקגו סאן טיימס" וקרוב ל-60 עיתונים נוספים.

החרפת המשבר בעיתונות המודפסת בארה"ב גררה גם מספר יוזמות עסקיות והצעות חוק לתמיכה במגזר. כך למשל, בחודש מארס, הגיש הסנאטור האמריקאי בנג'מין קרדין הצעת חוק אשר תאפשר לעיתונים מודפסים בארה"ב לשנות את מעמדם לארגונים שלא למטרת רווח, ועקב כך ליהנות מהקלות מס משמעותיות.

ביוזמה מסוג אחר, שנועדה לחסוך בהוצאות, מו"לית העיתונות האמריקאית הרסט הפסיקה בחודש מארס לפרסם את המהדורה המודפסת של העיתון "סיאטל פוסט אינטליג'נסר", אשר הפך בכך לעיתון היומי הגדול ביותר בארה"ב שמתפרסם רק במהדורה מקוונת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully