וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון גלוב: איום הסגירה עדיין מרחף

ענת קם

4.5.2009 / 11:58

ניו יורק טיימס, המוציאה לאור את העיתון, דורשת מהעובדים הפחתת הוצאות משמעותית. השיחות בין הצדדים צפויות להתחדש היום

השיחות בין ועדי העובדים של הבוסטון גלוב והנהלת העיתון בניסיונות למנוע את סגירתו הסתיימו הלילה ללא הסכמה בין הצדדים. מו"ל העיתון, הניו יורק טיימס, הציב את אמש בחצות כשעת היעד להגעה להסכם בין הצדדים. כשעה לאחר מכן הופסקו המגעים, אולם גורם המקורב לנושא אך לא מוסמך להגיב רשמית אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שייתכן כי הם יתחדשו בהמשך הלילה. הגורם וגורם נוסף ציינו כי סביר להניח שהמשא ומתן יחודש במהלך הלילה והודעה על ההחלטה שהתקבלה תתפרסם עם שחר בארצות הברית.

סמוך לשעת היעד, בעל הבוסטון גלוב הניו יורק טיימס הידק את הלחץ על ועדי העובדים של העיתון באיומים לסגור את העיתון בתוך מספר שבועות אם הם לא יספקו הפחתת הוצאות משמעותית. הטיימס אמר, כי יודיע ביום שני לממשל בארצות הברית על כוונתו לסגור את העיתון אם לא יצליח לחסוך מיליוני דולרים באמצעות קיצוצים בעובדים. העיתון הציב את אמש בחצות כשעת היעד להגעה להסכמים לקראת חיסכון של 20 מיליון דולר בהוצאות הגלוב. בתחילה נקבע יום שישי כתאריך היעד אולם הוחלט לדחותו לאחר שדווח על התפתחויות בשבת.
במידה שהנהלת העיתון והועדים לא יצליחו להגיע להסכם, אחד העיתונים המפורסמים והוותיקים בארצות הברית עלול להסגר ולהשאיר את בוסטון ללא עיתון יומי המכסה מגוון של נושאים בפורמט טבלואיד. הבוסטון גלוב, בן 137, הוא עמוד תווך בקרב צרכני החדשות במדינות ניו אינגלנד. הוא העיתון בעל מחזור ההכנסות היומי ה-17 בהיקפו בארצות הברית. בימי ראשון הוא מדורג במקום ה-13.

בהודעה שנמסרה מטעם העיתון נאמר, כי "ההודעה על פיטורי העובדים היא צעד קשה שאנו מנסים להמנע ממנו, אך לצערנו בהתחשב במצב המגעים, זהו צעד שעלינו להיערך אליו". גילדת העיתונאים בבוסטון, איגוד העובדים הגדול ביותר בעיתון, אמרה אתמול בערב כי היא הגישה הצעה לקיצוצים של למעלה מעשרה מיליון דולר אולם הניו יורק טיימס דחה אותה. "ההצעה הזו היא תוצר של מלחמת התשה", נאמר מטעם הגילדה, שהגדירה את ההצעה כ "הקרבה עצומה". הגילדה סירבה למסור פרטים נוספים עד שכל חבריה יספיקו לעיין בהצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully