וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביש מגבש הצעה

ענת קם

4.5.2009 / 21:21

יו"ר רשות השידור צפוי להעביר לשר יולי אדלשטיין הצעה חלופית לסעיף בטיוטת חוק ההסדרים העוסק בעתידה של הרשות

הועד המנהל של רשות השידור החליט היום להביע התנגדות נחרצת לסעיף רשות השידור המופיע בטיוטת חוק ההסדרים, גם לאחר תיקונה. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי ככל הנראה יעביר יושב ראש הועד המנהל משה גביש הצעה מתוקנת המוקבלת על אנשי הרשות לשר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין, שיעבירה למשרד האוצר במקום ההצעה בטיוטת חוק ההסדרים.

בישיבה היום נידונו שלוש נקודות עקרונית בטיוטת הצעת החוק. הראשונה והמהותית מכולן היא עצם הרעיון של מינוי רואה חשבון שיהיה כפוף לשר ויהיה אחראי על ניהול תקציב ההפקות של הרשות בחשבון חיצוני. הנוכחים הסכימו כי יש בכך פוליטיזציה של הפקות הרשות וכי יש להתנגד לכך בתוקף. הועד המנהל דן גם בהצעת החוק המתוקנת לפיה לוועד יהיה שיקול הדעת הבלעדי בשיקולי תוכן ורואה החשבון יהיה אחראי רק על הצד הפיננסי, אולם לדברי אחד הנוכחים בישיבה: "הכסף הוא התוכן. זה אומר שגורם פוליטי יהיה עורך ראשי של הרשות".

נקודה נוספת עליה דובר היא הסעיף בהצעת החוק לפיו במידה של אי עמידה בלוחות הזמנים להקצאת הסכומים, יוכל מנהל החשבון להוציא על דעת עצמו סכומים להפקות השונות. לדברי גורם בוועד, "זה משהו פשוט הזוי. הוא יוכל לקחת כספי אגרה של השידור הציבורי ולהעביר אותם לשידורים פרטיים". הנקודה השלישית שנידונה היא היקף הסכומים שמוצע כי הרשות תשקיע בהפקות. לטענת הגורם, "הסכומים כל כך מופרכים ופשוט הולכים לשפוך את התינוק עם המים. ברור להם שמאות המיליונים האלה אינם אפשריים".

כחלון יפעל להוציא את "ברית המועצות" מחוק ההסדרים

במקביל, קיים היום גם שר התקשורת משה כחלון מספר דיונים הנוגעים לסעיפי חוק ההסדרים שמתייחסים לתקשורת. אחת ההחלטות שהתקבלו נוגעת ל-"ברית המועצות" שעתידה להיות הגוף הרגולטורי המאוחד של הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולווין. ראשית, הוחלט לפעול להוצאת "ברית המועצות" מחוק ההסדרים ולהעבירה במקום במסגרת החלטת ממשלה. שאף תכפיף את הגוף המאוחד למשרד התקשורת. כמו כן, בהחלטה שתוגש לאישור הממשלה יידחה בשנה תאריך היעד לתחילת פעילות הגוף המאוחד, מ-2010 ל-2011 מאחר שלדברי מקורבים לנושא, "אנחנו רוצים תאריכים ישימים".

החלטה נוספת של כחלון היא לשנות את הרכב המועצה כפי שהוא מוצע בטיוטת חוק ההסדרים ולהגדיל את מספר נציגי הציבור החברים בה, כדי לא ליצור תלות בנציגי משרדי הממשלה שיהיו חברים בה. בשלב זה עדיין ישנה מחלוקת מה יהיה מספר נציגי משרדי הממשלה אך ככל הנראה יהיו ארבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully