וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק תקשורת

ענת קם

4.5.2009 / 21:46

ערוץ החיים הטובים: נעמי לויצקי טוענת בתביעה נגד רשות השידור כי הובטח לה 90% משכר מנכ"ל להגשת תכנית שבועית בערץ 1. גביש: הנחתי את עורכי הדין של הרשות שלא לשלם תחת איומים

העיתונאית נעמי לויצקי הגישה היום (שני) לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים תביעה נגד רשות השידור ויושב הראש שלה משה גביש בעקבות פיטוריה מהרשות והדחתה מהגשת תכנית ביקורת התקשורת "מקורות יודעי דבר", בניגוד להבטחותיו. בכתב התביעה שהוגש באמצעות עורכות הדין ארנה לין וגלי זינגר טענה לויצקי כי הורדת התכנית גרמה לה נזק מקצועי רב, פגעה במוניטין שלה ופגעה בה כלכלית. לויצקי דורשת פיצויים בגובה כ-800 אלף שקל, המורכבים מפיצויי פיטורין, זכויות נוספות ופיצויים על עגמת נפש.

בכתב התביעה הציגה לויצקי את השתלשלות האירועים לפני תחילת עבודתה ברשות השידור ואף חושפת כי בעבר ניהלה קשר רומנטי עם גביש. בהמשך הוסיפה לויצקי כי רק על בסיס היכרותם רבת השנים היא נעתרה לבקשתו להגיש את התכנית. כמו כן, טענה לויצקי כי גביש התחייב שהתכנית תשודר במשך חצי שנה לפחות ואם לאחריה יוחלט שלא להמשיך עמה, תינתן הודעה מוקדמת בת שלושה חודשים טרם הורדתה מלוח השידורים, וכי גם התחייבות זו עמדה בבסיס הסכמתה להגיש את התכנית.

במקביל להבטחות גביש, טוענת לויצקי, קיימו מנהל חטיבת החדשות בערוץ 1 אורי לוי וסוכנה של לויצקי שי נשר פגישות נוספות, בסיומן סוכם כי לויצקי תועסק למשך כל שנת 2008, ללא אפשרות לפיטורים אלא במקרה של עבירה חמורה. במהלך שנה זו תשתכר לויצקי, עבור עריכת והנחיית התכנית, שכר השווה ל-90% משכר מנכ"ל הרשות. לדבריה, לוי אישר בפניה כי דרישות אלה התקיימו במלואן. למרות זאת ועל אף שכבר שידרה מספר תכניות, ב-17 ביוני 2008 הודיע לה שמנכ"ל כח האדם צביקה צימרמן על פיטוריה וב-13 ביולי באותה שנה הודיע לה גביש על הורדת התכנית מלוח השידורים.

"שקלאר עושה מה שאני אומר לו"

בכתב התביעה מצטטת לויצקי דברים שאמר לה גביש במהלך המשא ומתן לקראת הגשת התכנית, ביניהם "סוף סוף הצלחנו להיפטר מחנן עזרן ואני רוצה אותך". עזרן הגיש את תכנית ביקורת התקשורת הקודמת של ערוץ 1, "חשיפה". בהמשך טוענת לויצקי, כי כשהביעה חשש שההנהלה תצר את צעדיה בתכנית אמר גביש ""תבטחי בי נעמי, אני אשמור עלייך ושקלאר עושה מה שאני אומר לו. הוא לא רלבנטי וממילא כבר הלכתי לראש הממשלה ודרשתי ממנו להדיח אותו".

עוד נכתב, כי במהלך ניסיונות השכנוע אמר גביש, ""נו תגישי כבר הצעה, את לא עושה כלום את כבר יכולה להיות עובדת קבועה של הרשות, גם הם לא עושים כלום". בהמשך, לאחר שעדכן אותה שועדת הטלוויזיה ברשות אישרה את התכנית, אמר לה כי מנהל התכניות דאז אורי לוי " שהוא בחור נחמד אבל לא חכם", יצור עימה קשר לתיאום צילומי פיילוט לתוכנית.

לויצקי דורשת, בין היתר, פיצויים על פיטוריה המוקדמים ואי תשלום זכויות נוספות כמו הוצאות טלפון, אחזקת רכב, פיצוי בגין אי הפרשה לקרן פנסיה ועוד. בכתב התביעה נכתב: "הנתבעים הוליכו שולל את התובעת. הם התחייבו בפני התובעת שהתוכנית תשודר במשך תשעה חודשים והפרו את התחייבותם. הם התחייבו בפני התובעת שהיא תועסק במשך שנה והם הפרו את התחייבותם. הם התחייבו בפני התובעת שהיא תקבל שכר בשיעור 90% משכר מנכ"ל והם הפרו את התחייבותם... הסכמתה של התובעת להתקשרות עם הרשות ניתנה לאחר לבטים רבים וקשים ועל סמך התחייבויות אלה של הנתבעים. הפרת התחייבויות אלה, תוך הולכת התובעת שולל והתנהגות בחוסר תום לב, גרמה לתובעת עגמת נפש רבה".

מרשות השידור נמסר: "היות שהנושא נמצא בערכאות, הרשות תגיב בבית המשפט".

משה גביש מסר: "ראשית, נכון לרגע זה עדין לא התקבל כתב התביעה. גברת לויצקי הודיעה, לפני מספר חודשים, שאם לא ישולמו לה סכומים שלדעתה מגיעים לה מרשות השידור, היא לא תבחל באמצעים כדי להשיגם. אני הנחתי את עורכי הדין של הרשות שלא לשלם תחת איומים, וזו התוצאה. הדברים יתבהרו בבית המשפט."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully