וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון גלוב: איום הסגירה הוסר לעת עתה

ענת קם

4.5.2009 / 22:26

גילדת העיתונאים עדיין לא חתמה על הסכם עם הנהלת העיתון, אולם המו"לית ניו יורק טיימס מדווחת על סיכומים עם איגודים אחרים

איום סגירת הבוסטון גלוב נדחה בחודשיים לאחר שכמה מאיגודי העובדים בעיתון הגיעו להסכמים עם המוציאה לאור של העיתון - הניו יורק טיימס. לפני שעה קלה הודיעה ניו יורק טיימס על הדחייה, על אף שהשיחות עם האיגוד הגדול ביותר עדיין לא נפתרו. בשיחות הושגו הסכמים עם שלושה איגודים שמייצגים למעלה מ-500 עובדי הפצה, נהגים ועובדי דפוס. הניו יורק טיימס הודיע כי הושגו הסכמים גם עם איגודים קטנים המייצגים טכנאים, חשמלאים ועובדים נוספים. כעת יותר מתמיד, נראה כי גורל העיתון תלוי בשיחות שיתקיימו עם גילדת העיתונאים בבוסטון, המייצגת למעלה מ-600 עובדים.

על פי חוק הפדרלי בנושא סגירת מפעלים, הטיימס מחויב בהודעה של 60 יום מראש לפני סגירת העיתון. מאוחר בליל ראשון פרסם הטיימס הודעה לפיה "העברנו לאיגודי העובדים שלנו עותק מההודעה שאנחנו מוכנים להגיש כבר מחר אם לא נצליח להגיע להסכמים עד שעת היעד", אולם בהצהרה שפורסמה היום (שני) אישרה ניו יורק טיימס את חתימתם של ההסכמים העקרוניים: "אנחנו לא מגישים היום הודעה על סגירה", נאמר בהצהרה.

מניו יורק טיימס נמסר היום: "אנו אומדים את אפשרויותינו, הן מול הסכמנו עם הגילדה והן בכפוף לחוק בר היישום, כדי להגיע מהר ככל הניתן לגמישות תעסוקתית ויתר הקיצוצים הנדרשים כדי לסייע למקם את הבוסטון גלוב בנקודה יציבה כלכלית". גם אם פורסמה הודעה רשמית, אין זה מונע המשך משא ומתן לקראת הסדר שישאיר את העיתון פתוח.

מאז חודש אפריל מתריעה ניו יורק טיימס כי אם לא ישיג הסדרים לקיצוץ 20 מיליון דולר בהוצאות הבוסטון גלוב, ייאלץ לסגור אותו לאחר 137 שנים, מאחר שהוא צפוי להגיע השנה, כששוק הפרסום במשבר החמור ביותר מאז השפל הכלכלי הגדול, להפסדים בגובה 85 מיליון דולר. מתוך ה-20, 10 מיליון דולר יגיעו באמצעות קיצוצים בקרב חברי הגילדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully