וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומסקי: "מתנצל בפני כל הקולגות אם פגעתי בהם"

מאת איילה צורף

5.5.2009 / 0:10

דודי שמעוני: "מאחל לו לזכות בפרס בפסטיבל קאן, במשחק האמיתי, איפה שלא הכסף מדבר - אלא האיכות"; פלד: "הוא בוודאי שכח איפה היה נמצא היום בלי קשריו של אדלר"

בכירי ענף הפרסום שאינם נמנים על ארבעת משרדי הפרסום הגדולים - מקאן אריקסון, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי ושלמור-אבנון-עמיחי - זועמים על דבריו של אייל חומסקי, מבעלי קבוצת אדלר-חומסקי, על הרמה המקצועית הבינונית שמפגינים, לשיטתו, משרדי הפרסום הבינוניים.

חומסקי אמר בראיון ל-TheMarker שפורסם אתמול כי "נוצר פער גדול בין ארבעה משרדים מובילים. אחריהם יש ואקום של מקצועיות. אצל המשרדים הבאים בדירוג, למעט הבלחות נקודתיות של קמפיין טוב, רואים בעיקר יכולות בינוניות. אין להם יכולות מקצועיות אמיתיות שמחזיקות מהלכים לאורך זמן".

לדברי יאיר גלר, מנכ"ל ובעלים של גלר נסיס, "מדובר בהתבטאות אומללה, ואת אשר היה לי להגיד לחומסקי אמרתי לו באופן אישי. באופן כללי אני יכול לומר על הרמה המקצועית של משרדי הפרסום שאת התבונה המקצועית לא חילקו על פי גודל המשרד, והעובדה היא שיש לאורך זמן תוצאות מרשימות מאוד של קמפיינים ומהלכים שלא הגיעו מהרביעייה הראשונה. היכולת להוביל מהלכים ולנהל קמפיינים לא תלויה בגודל המשרד ובעושרו, אלא במקצוענות של האנשים ובחוכמה שלהם".

גלר הגיב גם לטענת חומסקי, לפיה המשרדים הגדולים שמנהלים את תקציבי הפרסום הגדולים מצליחים גם למשוך הטאלנטים של ענף הפרסום. "אני לא מסכים עם הטענה הזו", אמר גלר. "אנשי הקריאייטיב מהמובילים בשוק נמצאים גם במשרדים הבינוניים בגודלם. לעתים קרובות אנשי קריאייטיב טובים לא רוצים ללכת למשרדים הגדולים, כי הם מפחדים שגודל המשרד ישתלט עליהם והם לא יוכלו לבטא את עצמם.

"אנחנו מסוגלים להוביל מהלכים מצליחים בלי לשפוך המון כסף כפי שנדרש ממפרסם שעובד עם המשרדים הגדולים. תוצאות מדד הפרסומות של TheMarker מראות שלעתים קמפיינים ענקיים של חברות הסלולר למשל, סלקום ופלאפון, הם הרבה פחות יעילים מקמפיינים שלא שפכו עליהם המון כסף".

למחרת פרסום דבריו של חומסקי שלח רזי פלד, מבעלי משרד הפרסום הקטן פרסום פלד, מייל בתפוצת חברי הנהלת איגוד משרדי הפרסום. "זו לא הפעם הראשונה שחומסקי, בשחצנותו ובהתנשאותו, מבטל קולגות שלו לענף", כתב פלד. "הוא בוודאי שכח מאיפה בא ואיפה התחיל, וכמובן איפה היה נמצא היום בלי קשריו של אדלר, (ראובן אדלר, שותפו של חומסקי, שהיה ממקורביו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון - א"צ).

"בכלל, התופעה הזו של בעלי משרדים גדולים שתוקפים את יכולתיהם של משרדים קטנים יותר בצורה פומבית היא נלוזה ואין לה מקום בין מתחרים לגיטימיים. אני חושב שאין אף מקצוע חופשי שבו קולגות עוסקים בהשמצות כמו במקצוע שלנו, בטח לא עורכי הדין, רואי חשבון, לא בקבוצות הכדורגל ואפילו לא בין בעלי הבסטות בשוק".

לדברי דודי שמעוני, מבעלי המשרד שמעוני-פינקלשטיין, "אני מאחל לחומסקי לזכות בפרס בפסטיבל קאן, במשחק האמיתי, איפה שלא הכסף מדבר אלא האיכות המקצועית. בתחרות על הקריאייטיב אנחנו מוכנים להתמודד יום יום עם מי שחושב שיש לו יותר יכולות מאתנו".

שמעוני-פינקלשטיין זכה לפני שנתיים (יחד עם עמותת מאיר פנים) בשני פרסים יוקרתייים בפסטיבל קאן. קבוצת אדלר-חומסקי, באמצעות משרד הפרסום המגזרי שלה טריו, זכתה אף היא בפרס הגדול בפסטיבל עבור קמפיין לאבקת הכביסה ביומט של פרוקטר אנד גמבל.

חומסקי אמר בתגובה: "אני מצטער שהתראיינתי ומתנצל בפני כל הקולגות אם פגעתי בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully