וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירסת השר

ענת קם

5.5.2009 / 20:10

במכתב לאוצר הציע היום שר שר התקשורת תיקונים לרפורמה המוצעת בחוק ההסדרים. בין הצעותיו: שידור פרסומות ב-yes ו-HOT וביטול התמלוגים שהן משלמות כבר ב-2012

משרד התקשורת הגיש היום למשרד האוצר טיוטה ראשונה לתיקונים בהצעת חוק ההסדרים הנוגעת לרפורמה בשידורי הטלוויזיה. עיקר ההצעה מורכבת מאימוץ מסקנות ועדת מרדכי לבחינת שינוי שיטת הסדרת שידורי הטלוויזיה המסחריים ובתמיכה בשינויי חקיקה על בסיס ההמלצות. הצעת משרד התקשורת מאמצת את המלצות ועדת מרדכי לעבור לשיטת רישיונות בשידורים המסחריים ב-2012 ובמקביל לאפשר בשנה זו שידורי פרסומות בשידורי הכבלים והלווין. בנוסף, תומכת ההצעה בהמלצת הועדה להוריד לאפס את התמלוגים המשולמים למדינה על ידי בעלי הזיכיון לשידור מסחרי וכן בהמלצה לאפשר לבעלי הערוצים הייעודיים - הערוצים המשדרים בכבלים ובלווין וממומנים מפרסומות - לגבות דמי מנוי מרגע שיותרו שידורי פרסומות בכל ערוצי הכבלים והלווין.

בהתייחס לברית המועצות, הגוף שיאחד את המועצה לשידורי כבלים ולווין ומועצת הרשות השנייה, כתב משרד התקשורת כי "טיוטת ההצעה שהובאה בפנינו יוצרת איחוד טכני ובלא הסדרת ההיבטים המהותיים של האיחוד האמור". המשרד ממליץ כי הגוף המאוחד יחל לפעול ב-1 בדצמבר 2010 ולא ב-1 בינואר 2010, כפי שהומלץ תחילה בטיוטת הצעת החוק. לדברי משרד האוצר, פרק הזמן שניתן בהצעה הראשונה אינו סביר למיזוג המורכב של שני הגופים. המשרד ממליץ לקבוע כי באחריות שר התקשורת להפיץ תזכיר חקיקה בנושא עד ה-30 בספטמבר השנה.

עוד ממליץ המשרד, כי בראש הגוף המאוחד יעמוד נציג משרד התקשורת והוא יורכב מעובד נוסף של המשרד, עובד משרד התרבות, עובד משרד המשפטים ועובד משרד האותר אשר ימונו על ידי השרים העומדים בראש משרדים אלו וכן עשרה נציגי ציבור לפחות. בהצעת המשרד נכתב כי "הגוף המאוחד צריך להיות גוף פנים ממשלתי שיוקם במסגרת משרד התקשורת וימלא את תפקידיו תוך הפעלת שיקול-דעת עצמאי, על בסיס שיקולים מקצועיים, תוך מתן אפשרות לקיום ממשקים עם ההסדרה הרלוונטית בתחום הבזק”. על פי ההצעה, הגוף יהיה כפוף לשר התקשורת ותקציבו ייכלל בתקציב משרד התקשורת. בהצעה מודגש כי חשוב לשמור על זכויות עובדי הגוף המאוחד, מאחר שכיום חברי מועצת הרשות השנייה מועסקים בחוזים אישיים ועובדי המועצה לשידורי כבלים ולווין הם עובדי מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully