וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירושים לא משהו

ענת קם

6.5.2009 / 12:09

בשח"ם מוחים על הפיכתה של "גירושים נפלאים" מדרמה יומית לסדרה שתשודר אחת לשבוע בלבד

איגוד שחקני המסך (שח"ם) פנה השבוע ל-yes בטענה שהפיכת הסדרה "גירושים נפלאים" מדרמה יומית לדרמה שבועית מפרה את ההסכם שיש לחברה עם צוות השחקנים ופגע בזכויותיהם. במכתב שנשלח על ידי יושב ראש שח"ם דביר בנדק והיועצת המשפטית של הארגון עורכת הדין אפרת בן אברהם נטען, כי בחוזה שנחתם בין השחקנים נכתב מפורשות כי "גירושים נפלאים" תהיה סדרה יומית וכי רק לאחרונה, עם השלמת תהליך הפוסט-פרודקשן, הופתעו השחקנים לגלות את השינוי.

שח"ם טוען, כי עם היוודע דבר השינוי פנו אליו שחקנים רבים בטענה שהמהלך פוגע בהם כלכלית ואמנותית. לדבריו, צילום דרמה שבועית שונה מהותית מצילום דרמה יומית מבחינת מספר ימי הצילום, השכר המשולם עבור ההשתתפות וכן התרומה המקצועית וההערכה האמנותית. בהמשך אף נכתב כי "על פי הרציונל האמור, הרי שייתכן והשחקנים, חלקם ו/או כולם, היו בוחרים שלא לקחת חלק בסדרה האמורה לו היו יודעים שמדובר בדרמה שבועית המצולמת בסטנדרטים של דרמה יומית".

בהמשך טוען שח"ם, כי כפי שמכתיבים כללי התחרות הבלתי כתובים בטלוויזיה, הארכת משך שידורי הסדרה פוגע ביכולת השחקנים לעבוד עבור פלטפורמות שונות ואפשרות השתתפותם בפרויקטים של גופים מתחרים. כמו כן, ההארכה תגדיל את משך הזמן שהשחקנים מחויבים להפקה ולהשתתפותם ביחסי הציבור שלה.

בסיכום הדברים נכתב: "לא ייתכן כי במערכת הקיימת בה השחקנים נתונים להשפעה כה נרחבת מהחלטתכם זו, אין אתם רואים בהם גורם אשר יש לשתף אותו ולקחתו בחשבון בטרם קבלת ההחלטה, וזאת כאמור בעיקר נוכח העובדה שלהחלטה זו יש השפעות עתידיות למכביר עבורם, וזאת אף מבלי להיכנס לבעייתיות האפשרית בשדה הרגולטורי נוכח המהלך שביצעתם".

yes: שח"ם מסב נזק לשחקנים

יושב ראש שח"ם, דביר בנדק מסר: "בימים אלו בהם מתנהל ויכוח לוהט בין היוצרים לזכיינים על מילוי חובותיהם ליצירה מקורית על פי כללי הז'אנרים המקובלים על כולם, מנסה yes, מסיבות שלא הובאו בפנינו, לייתר את אחרון מגני היצירה המקורית האיכותית והוא הגדרות הז'אנרים. אם היום תהפוך סדרה שצולמה כדרמה יומית להיות משודרת כשבועית ייפרצו גבולות הז'אנרים ומחר יצולמו סרט קולנוע או דרמת טלוויזיה בשבוע, רק כי אפשר, וייראו בהתאם. צריך תמיד לזכור כי לצופה בבית יש זכות אליה התייחס המחוקק לקבל את כל הז'אנרים אבל אין שום סיבה לבלבל אותו ולמכור לו תוכן שהופק בזול מאוד בעטיפה שמספרת כאילו הופק בנדיבות".

מ-yes נמסר בתגובה: "עצוב ששח"ם כארגון שאמור להגן על השחקנים רק עושה להם נזק ולא טרח אפילו להמתין לתשובת yes אך רץ מהר לתקשורת. אף גורם בארגון לא טרח ליצור קשר עם אנשי yes ולברר את העניין, אנשי שח"ם ניזונים מחלקי אמיתות ואינפורמציה שגויה ולא טרחו לברר את הדברים לעומקם. אנו מזמינים את כולם להנות מהסדרה המקסימה "גירושים נפלאים", בכל יום שני בשעה 21:30 בערוץ yes stars ישראלי".




טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully