וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון גלוב: ארגון העובדים האחרון חתם על הסכם

ענת קם

6.5.2009 / 13:41

גילדת העיתונאים, ארגון העובדים הגדול ביותר בעיתון המונה כ-600 עיתונאים ואנשי פרסום, הגיעה להסדר עם הנהלת העיתון

הנהלת הבוסטון גלוב וגילדת העיתונאים של בוסטון הגיעו הלילה להסדר עקרוני בנושא הקיצוצים המשמעותיים שמו"ל העיתון, הניו יורק טיימס, דרש כדי להמשיך להפעיל את העיתון. פרטי ההסכם, אליו הגיעו הצדדים לאחר מרתון נוסף של משא ומתן לילי, יפורסמו לדברי גורם בגילדה בהמשך היום.

הניו יורק טיימס דרש קיצוצים של עשרה מיליון דולר מהגילדה, איגוד העובדים הגדול בבוסטון גלוב. הצדדים קיימו דיונים גם בנוגע לשינויים בחוזים, בייחוד אצל העובדים המועסקים בחוזה לכל החיים. הצדדים החלו את דיוני המיקוח כשעמדותיהם כה רחוקות אחת מהשנייה עד שהטיימס הציע את מה שהוא כינה "ההצעה האחרונה והטובה ביותר", תוך שהוא חותך את משכורות חברי הגילדה ב-23% כדי להרוויח את עשרה מיליון הדולר הנדרשים, כך לדברי נציגי האיגוד וההנהלה הבקיאים בפרטי המשא ומתן.

גילדת העיתונאים, המייצגת למעלה מ-600 עורכים, אנשי פרסום ועובדים נוספים, נשארה הארגון הגדול האחרון שלא הגיע להסכם עקרוני עם ההנהלה, לאחר למעלה מחודש של מגעי מיקוח כדי להגיע לחיסכון המיוחל של 20 מיליון דולר. ההצעה "האחרונה והטובה ביותר" הוצגה על ידי ההנהלה במהלך מרתון הדיונים של ליל ראשון האחרון ולדברי פרופ' תומאס קוהלר, פרופסור באוניברסיטת בוסטון, הייתה יכולה להוות בסיס להכרזה על מבוי סתום על ידי ההנהלה ולהפעיל חד צדדית את הקיצוצים. חוקי העבודה בארצות הברית מאפשרים לחברות, בנסיבות מסוימות, לכפות את תנאי ההצעה האחרונה והטובה ביותר אם המשא ומתן מגיע למבוי סתום.

במכתב ששלח נשיא הגילדה דניאל טוטן לחברי האיגוד נאמר שהטיימס לא רק הציע קיצוץ של 23% בשכר, אלא גם איים שגל פיטורים גדול עלול להתבצע ללא קשר לתוצאות המשא ומתן. טוטן כתב, כי "הטקטיקות והשיטות של הטיימס בלתי מתקבלות על הדעת, אבל הגילדה נכנסה למשא ומתן תוך מחויבות להגיע להסכם שנוכל להביא לאישור על ידי חברינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully