וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם היוצרים מתנגדים לחוק ההסדרים

ענת קם

7.5.2009 / 14:30

"את חוק הרשות השניה חוקקו במשך חמש שנים, עכשיו מנסה האוצר בדורסנות שאין כדוגמתה, לשנות מהיסוד את מפת השידורים בארץ"

מטה מאבק היוצרים מביע היום את התנגדותו לחוק ההסדרים וטוען כי הוא יהרוס את היצירה המקורית בישראל. בהודעה שפירסמו האיגודים נכתב, כי לא נכון להעביר את המהפכה הגדולה ביותר שנעשתה בשוק הטלוויזיה בישראל "בדלת האחורית של חוק ההסדרים". היוצרים קוראים לראש הממשלה ולשרי האוצר והתקשורת להוציא את הרפורמה בטלוויזיה מחוק ההסדרים.

לדברי איגודי היוצרים, משמעות השינויים המוצעים ובראשם ההמלצה לעבור לשיטת רישיונות, יעניקו פרס לערוצים 2 ו-10 על אף אי העמידה במחויבויותיהם ויוריד משמעותית את ההשקעה הנמוכה ממילא בסוגה עלית. בנוסף טוענים היוצרים, כי תחילת שידורי פרסומות בכבלים ובלווין ידרדרו את התכנים המשודרים בפלטפורמות אלו ויכפיפו אותם לאינטרסים שיווקיים. ההצעה למעבר לרישיונות קובעת מינימום שידורים שעומד על פחות מ-50% מהמחויבויות הקיימות של זכייניות ערוץ 2 במכרז, ואף קובעת "הגנת ינוקא" שתפחית את המחויבות עוד יותר בשנים הראשונות לשידור ברישיון.

בכיר באיגודי היוצרים אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "את חוק הרשות השניה, שהסדיר בזמנו אך ורק את שידורי ערוץ 2 חוקקו במשך לא פחות מחמש שנים תמימות. עכשיו מנסה האוצר בדורסנות שאין כדוגמתה, לשנות מהיסוד את כל מפת השידורים בארץ בתוך חודשיים. כל זה באופן לא ממש דמוקרטי, דרך חוק ההסדרים ותוך התעלמות מתפקידם החשוב של הכנסת ושל שר התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully