וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיטורים מגיעים גם לגרדיאן

ענת קם

7.5.2009 / 22:01

החברה שבבעלותה העיתונים גרדיאן ואובזרבר הודיעה כי היא מעוניינת לצמצם את עלויות מחלקת העריכה בעשרה מיליון לירות שטרלינג

קבוצת "גרדיאן חדשות ומדיה" הבריטית (GNM) צפויה לפטר כ-50 עורכים כחלק מהתכנית להפחתת עלויות בעשרה מיליון לירות שטרלינג. ההנהלה הודיעה היום לעובדי העיתונים הגרדיאן והאובזרבר ולעובדי אתר האינטרנט של הגרדיאן כי בכוונתה להפחית את מספר העובדים במחלקת העריכה מ-850 לפחות מ-800.

גרדיאן הודיעה כי היא מקווה שהפחתת העלויות תושג באמצעות הקפאת משרות פנויות, אי החלפת עובדים שעוזבים ועוד. עוד הודיעה GNM, כי היא מעוניינת לצמצם את עלויות מחלקת העריכה בעשרה מיליון לירות שטרלינג עד תום שנת המס ב-31 במרץ 2010. כמו כן תצמצם החברה את העבודה עם פרילאנסרים ותפעל לצמצום התשלום עבור תמונות ואילוסטרציות והוצאות כלליות.

כתוצאה מקריסת שוק הפרסום, האובזרבר והגרדיאן יפחיתו את מספר העמודים במדורים מסוימים. על אף התחזית הקודרת, GNM הודיעה כי מצבה טוב יותר מרוב חברות החדשות והיא יכולה לספוג ביתר קלות את המיתון הנוכחי ואת ההתדרדרות בשוק העיתונים בטווח הארוך. עם זאת, באימייל שנשלח לעובדים כתבה הקבוצה: "שינויים אלה אינם רק התאמות קצרות טווח כדי לעבור את המשבר הכלכלי הנוכחי, הן גם כדי להכין אותנו לעיתונות במאה ה-21 ולסייע בשימור העיתונות של GNM בשוק של צניחה במכירות העיתונים בפרט ושינויים ואתגרים רבים בתעשיית התקשורת בכלל".

סקירה של ההתאמות להפחתת ההוצאות תתקיים בתוך שלושה חודשים כדי להעריך את השפעתן. GNM הודיעה כי לא תוכל לשלול הפחתות נוספות אם השפעות המיתון יתגלו כעמוקות וארוכות טווח יותר מהצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully