וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת קול ישראל לשדר דיונים במשפט קצב

ענת קם

10.5.2009 / 16:06

השופט קרא קבע בהחלטתו כי אין הבדל בין פרשת קצב לבין כל תיק פלילי אחר המתנהל בערכאה דיונית בעניינן של עבירות מין

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום את בקשת קול ישראל להקליט דיונים ממשפט האונס של הנשיא לשעבר משה קצב. לפני כחודש הגישו הרשות ומנהל קול ישראל אריה שקד בקשה דחופה להתיר הקלטת דיונים נבחרים במשפטו של קצב, בהם הקראת כתב האישום ותגובתו של קצב וישיבות מרכזיות נוספות. בבקשה נטען, כי למשפט קצב יש ערך וחשיבות ציבוריים מהמעלה הראשונה ואין מתאים מהשידור הציבורי לסקרו.

השופט ג'ורג' קרא התייחס היום בהחלטתו למסקנות הועדה לבחינת פתיחת בתי המשפט בישראל לתקשורת אלקטורנית. הועדה, בראשות השופטת דורית ביניש, פרסמה ב-2004 את מסקנותיה לפיהן אין להתיר סיקור ערכאות דיוניות באמצעי התקשורת האלקטרוניים, בהם הרדיו. בנוסף, ציטט השופט קרא פסק דין המתייחס מפורשות לעדויות בעבירות מין.

בהחלטתו כתב השופט קרא: "הגם שמדובר בפרשה שלוותה בפרסומים רבים ושמעוררת ענין ציבורי רב, אין היא שונה מכל תיק פלילי אחר המתנהל בערכאה דיונית בעניינן של עבירות מין ומכאן שאין הצדקה להיענות לבקשה, תוך נטילת הסיכון לפגיעה בהליך השיפוטי וכפי שפורט בהרחבה בנימוקי והמלצות הועדה שלא להתיר סיקור כאמור בערכאות הדיוניות".

מנהל קול ישראל אריה שקד אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אנו מצרים על החלטת בית המשפט וחשבנו כי מן הראוי למשפט בעל עניין ציבורי כה רב לעבור אל הציבור בצורה ישירה ולא דרך מסננות תקשורתיות כאלה ואחרות , יחד עם זאת אנו מכבדים את ההחלטה ונפעל בהתאם "

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully