וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השניה תעביר למפיקים כסף מערבויות שחולטו

ענת קם

10.5.2009 / 18:03

המפיק חיים שריר יקבל 750 אלף שקל להפקת הדרמה "לחזור" היוצרים: "זו רק טיפה בים מתוך החובות העצומים שצברו הזכייניות"

הרשות השנייה תעביר כספים שחולטו מזכייניות ערוץ 2 ישירות ליוצרים. בחודש האחרון בנתה הרשות מנגנון להעברת הכספים שחולטו בגין אי עמידה במחויבויות סוגה עלית למפיקים העצמאיים, לטובת המשך העבודה על הפקות שהוקפאו לאחרונה. כך לדוגמא, בימים אלו העבירה הרשות בהתאם למנגנון האמור סכום של כ-750 אלף שקל למפיק חיים שריר עבור המשך הפקת סדרת הדרמה "לחזור", אשר הוזמנה ממנו על ידי הזכיינית רשת. כמו כן, נבחנות כעת הפקות שהוקפאו על ידי קשת, אשר יזכו להעברת הכספים מהרשות בהיקף דומה לטובת המשך הפקתן.

הרשות ביקשה להדגיש, כי היא עומדת על כך שהכספים יועברו ישירות למפיקים העצמאיים, על מנת שהם יזינו את שוק היצירה, וישמשו להעסקתם של יוצרים רבים ומגוונים בשוק, ויקדמו תוכניות העלות ערך וסוגה עילית. פעילות זו נועדה לסייע לקידום הפקות המקור והיצירה, השבחת המסך וכן דרישה איתנה מהזכייניות לעמוד במחויבויות שנקבעו.

ממטה מאבק היוצרים נמסר: "אנחנו מברכים כמובן על כל שקל שמוזרם ליצירה מקורית בהפקה עצמאית. עם זאת אנחנו מבקשים להזכיר שהסכומים ששוחררו עכשיו על ידי הרשות השניה הם רק טיפה בים מתוך החובות העצומים שצברו רשת וקשת בשנים האחרונות בחסות האכיפה הרופסת של מועצת הרשות השניה. אנו קוראים למועצה להפעיל סוף סוף את כלי האכיפה האפקטיביים שבידה, ובראשם ערבויות צד ג', כדי שיהיה אפשר להחזיר לשוק היצירה את מלוא חובות הזכיינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully