וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החינוכית לא תמוזג לרשות השידור לעת עתה

ענת קם

11.5.2009 / 11:31

נציגת האוצר הודיעה היום בישיבת ועדת החינוך של הכנסת כי הסעיף הוצא מחוק ההסדרים. הסכם גם בין רשות השידור לאוצר

סעיף מיזוג הטלוויזיה החינוכית לתוך רשות השידור יצא מחוק ההסדרים ולא עומד יותר על הפרק. כך הודיעה היום נציגת משרד האוצר, שירה גרינברג, בישיבה של ועדת החינוך של הכנסת שדנה בנושא. ההצעה הופיעה בסעיף המתייחס לטלוויזיה החינוכית בטיוטת חוק ההסדרים ועוררה התנגדות נחרצת הן מכיוון רשות השידור והן מכיוון הנהלת הטלוויזיה החינוכית.

רשות השידור ומשרד האוצר סיכמו אתמול (ראשון) על נוסח חדש של הסעיף בטיוטת חוק ההסדרים הנוגע לרשות. על פי ההצעה החדשה, הגורם שיפקח על חשבון ההוצאות של רשות השידור ימונה על ידי הועד המנהל של הרשות ולא על ידי אחד השרים. הגורם ידווח לוועד המנהל, לשר הממונה על הרשות ולמנכ"ל הרשות על היקף ההוצאה של הרשות על רכש הפקות מקומיות. כיום החוק מחייב את רשות השידור להוציא 36% מהכנסות הטלוויזיה על הפקות מקומיות קנויות על פי שיעור זה, אמורה להתבצע הוצאה שנתית של כ-150 מיליון שקל בשנה אולם בפועל הרשות מוציאה רק 10-20 מיליון שקל בשנה. מדובר בשינוי מהותי ביחס לשתי הטיוטות הקודמות, בהן הוצע כי המפקח על ההוצאות להפקות קנויות ימונה על ידי שר האוצר או השר הממונה על רשות השידור.

כמו כן, הוצע כי אם בשנה מסוימת לא הוצאו כספים לצורך רכש הפקות בהיקף המחויב בחוק, יועברו הסכומים הנדרשים למוסדות ציבור לצורך הפקת תכניות שתשודרנה ברשות השידור, כמנגנון חלופי לרכש הפקות המיועדות לשידור בערוץ 1. המטרה היא שבמידה שהרשות לא תצליח להגיע להסכמים ישירים עם חברות ההפקה, יועברו סכומי ההשקעה הנדרשים לקרנות שונות למימון הפקות שידאגו להעברת הכסף לחברות ההפקה. המודל למנגנון זה הוא המועצה הישראלית הקולנוע.

סעיף נוסף בטיוטה המתוקנת מעניק לשר הממונה על יישום חוק רשות השידור סמכות לקבוע את חובת ההוצאה על רכש הפקות בהתאם למתווה שסוכם בתכנית הרפורמה ברשות. המטרה היא שמחויבויות הרשות שיעוגנו בחקיקה יתבססו על הסכומים שהרשות ייעדה להפקות מקור במסגרת הרפורמה ברשות.

מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית יפה ויגודסקי, מסרה בתגובה לביטול הסעיף:"השידור הציבורי ניצל, בינתיים. אני שמחה שמשרד האוצר היטה אוזן למחאה הציבורית והוריד את סעיף הסגירה מחוק ההסדרים. אני מקווה שבמקום זה יוקצו המקורות המתאימים לחיזוק החינוכית ולהעצמתה, לטובת מערכת החינוך ותלמידי ישראל. אני קוראת עכשיו להשלים את הרפורמה בתחנה ולצאת לדרך חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully