וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי הספורט לעזרת ערוץ הספורט

ענת קם

13.5.2009 / 22:27

ראשי האיגודים במכתב לשר התקשורת משה כחלון ולשרה לבנת: "יש להימנע מהטלת מגבלות על ערוצי התשלום של ערוץ הספורט"

ראשי איגודי הספורט בישראל פנו בימים האחרונים לשרת התרבות והספורט לימור לבנת ולשר התקשורת משה כחלון, בבקשה שיתערבו למניעת החלת מדיניות שידורי הספורט החדשה של המועצה לשידורי כבלים ולווין, שעתידה להכנס לתוקף ב-1 ביולי. המדיניות החדשה תצמצם משמעותית את מספר השידורים הישירים שניתן יהיה להעביר בערוץ LIVE+5 ולדברי ראשי האיגודים, "מדובר בהחלטה שצפויה לפגוע באופן אנוש בספורט הישראלי".

על המכתב חתומים יושב ראש איגוד הכדורסל שי שני, יושב ראש איגוד השחייה נעם צבי, יושב ראש איגוד הטניס מיכאל קליין, יושב ראש איגוד האופניים ד"ר יוני ירום, יושב ראש איגוד הטריאתלון מיכאל זיו, יושב ראש איגוד השיט יהודה מעין, יושב ראש ההתאחדות לספורט נכים בישראל דני בן אבו ועוד.

במכתבם כותבים ראשי האיגודים, כי כיום שידורי הענפים השונים בערוץ הספורט מיטיבים עם הענפים, מסייעים בחשיפתם לקהל הרחב, לקדמם בקרב ספורטאים צעירים ובעיקר לגיוס מימון וחסויות. לטענתם, צמצום היקף השידורים הישירים, בעיקר של הענפים הקטנים המשודרים רק בערוץ הספורט, עלול להוות "גזר דין מוות" לאותם ענפים.

בהמשך נכתב: "בעוד המועצה התיימרה להביא לשידורים נוספים של משחקים ותחרויות בערוץ 5, למעשה היא מביאה במו ידיה לתוצאה ההפוכה. להבנתנו, ככל שנדרשת הסדרה כלשהי, הרי שיש דווקא להטיל חובה על היקף השידורים בערוצים הפתוחים ולהימנע מהטלת מגבלות על ערוצי התשלום של ערוץ הספורט, המממנים למעשה את השידורים בערוצים הפתוחים".

במקביל, הגיש היום חבר הכנסת יריב לוין מסיעת הליכוד בקשה לדיון דחוף בנושא שידורי הספורט בועדת הכלכלה של הכנסת. לדברי ח"כ לוין, "במקום לגדוע את מקור המימון של שידורי הספורט הישראלי, ראוי שתתבצע מהפכה בדרישות המועצה מבעלי ערוצי הספורט ויופסק המצב הבלתי סביר בו כל משחקי ליגת העל למעט משחק אחד במחזור וכל משחקי הליגה האנגלית משודרים רק בערוץ בתשלום ואינם נגישים למרבית הציבור".

ניצן חן: המועצה לא תכנע לגופים אינטרסנטיים

יושב ראש המועצה לשידורי כבלים ולווין ניצן חן, ממובילי מדיניות שידורי הספורט החדשה, מסר בתגובה: "כאשר ערוץ 5+ החל שידוריו בשנת 2001, עמדת המועצה ביחס לערוצי ספורט בתשלום הייתה כי אין להתערב בתכניו ובלבד שחבילת הבסיס תכלול מפרט מוגדר (כמותית ואיכותית) של תכני ספורט.

בינואר 2007 אישרה המועצה לשידורי כבלים ולוויין ארבעה ערוצי ספורט בתשלום. ערוצים ספורט 1 וספורט 2 של צ'רלטון שהחליפו את השידורים בשיטת "תשלום לפי צפייה" וערוצי LIVE ו-GOLD של ערוץ הספורט.

בד בבד עם אישור הערוצים עיבתה המועצה את מפרט התכנים אותם יש לשדר בחבילת הבסיס כתנאי לשידור הערוצים הנוספים. לאחר עליית הערוצים החדשים, תכנים אשר שודרו בעבר בערוצים קיימים שודרו גם בערוצי לייב והמועצה מצאה את עצמה במירוץ תמידי למנוע העברת תכנים לערוצים בתשלום.

כתוצאה מכך, נקטה המועצה בפעולות מיידיות להפסקת הזליגה, ופתחה במהלך הסדרתי כולל של שידור אירועי ספורט חיים. בהעדר מנגנון פשוט והרמטי למניעת זליגת תכנים ולמניעת העברתם של תכנים אטרקטיביים לערוצים החדשים בתשלום, ומתוך רצון לרכז את אירועי הספורט בארבעה ערוצים בלבד ולמנוע את הצורך לרכוש ששה ערוצי ספורט המשדרים אירועים חיים, לאחר שלושה שימועים ציבוריים בנושא, החליטה המועצה בנובמבר 2008 כי אירועי ספורט חיים בכדורגל, כדורסל וטניס ישודרו בארבעה ערוצים בלבד. משמעות ההחלטה היא כי בערוץ LIVE לא ניתן יהיה לשדר אירועים חיים אלא אם כן ישודרו בערוצים 5 ו-5+ אירועים חיים אטרקטיביים יותר. ההחלטה מונה מספר מפעלים חריגים אשר אירועים חיים מתוכם ניתן יהיה לשדר בערוץ LIVE גם כאשר לא משודרים אירועים חיים במקביל בערוצים 5 ו-5+.

על מנת להפעיל על המועצה לחצים פסולים ובהכירו את רגישות המועצה לענפי ספורט ישראליים, החליט ערוץ הספורט לבטל שידורם של מפעלי ספורט ישראליים בטענה שאובדן ההכנסות הצפוי כתוצאה מהפגיעה בערוץ LIVE אינו מאפשר לו להמשיך ולשדרם. לא טובת מפעלי הספורט הישראלי עומדת לנגד עיניו של ערוץ הספורט בקמפיין המתוזמן שיזם נגד החלטת המועצה, אלא רצונו לגרום לציבור צופי הספורט לרכוש בניגוד לרצונם ערוצים נוספים בתשלום. במקרים רבים מפעלי ספורט ישראלים אלה, ששילמו לערוץ הספורט כדי שישדרם, נדחו על ידו לפתע פתאום והכל כדי לעורר זעם ציבורי כלפי המועצה. מועצת הכבלים והלווין שתפקידה לשמור על האינטרס הציבורי,לא תיכנע ללחצים של גופים אינטרסנטים שכל תכליתם להוציא כספים מציבור אוהדי הספורט בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully