וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה בעניין עתיד ערוץ 10 חוזרת לרשות השניה

ענת קם

18.5.2009 / 21:26

שר התקשורת הודיע כי אינו מעוניין להוביל שינוי חקיקה בעניין. יו"ר הרשות תיפגש עם בכירי ערוץ 10 כדי למצוא מתווה להחזרת החובות

שר התקשורת משה כחלון הודיע היום כי אינו מתכוון להוביל שינויי חקיקה בעניין ערוץ 10. משמעות ההחלטה היא שהדיון בעניין עתיד הערוץ חוזר לרשות השנייה שתחליט בימים הקרובים אם לצאת למכרז חדש.

לפני שעה קלה הסתיים הדיון הראשון של השר כחלון מאז נכנס לתפקידו בעניין ערוץ 10. בדיון נכחו מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי, סגן יושב ראש הדירקטוריון מודי פרידמן, היועצת המשפטית עו"ד דבורה קמחי, נציג בעלי המניות ליאו מלמוד ועורך הדין יורם בונן. מטעם הרשות השנייה השתתפו יושבת ראש מועצת הרשות נורית דאבוש, המנכ"ל מנשה סמירה, חבר המועצה יוסי אליטוב והיועץ המשפטי עו"ד דורון אבני. כמו כן נכחו נציג אגף התקציבים באוצר חיים פרננדס וממלא מקום מנכ"ל משרד התקשורת עו"ד חיים גרון.

במהלך הדיון התקיימו חילופי דברים בין דאבוש ופרננדס על רקע הקלות אפשריות שמשרד האוצר עשוי לאשר בנוגע לתמלוגים שערוץ 10 נדרש לשלם למדינה וטרם שילם. דאבוש התנגדה לוויתור על חוב התמלוגים שעומד כרגע על 26 מיליון שקל ואמרה לפרננדס שהמדינה יכולה להלוות לערוץ את הסכום אך לא לוותר עליו כדי לא ליצור אפליה מול זכייניות ערוץ 2. עוד אמרה דאבוש בדיון, כי ספר המכרז כבר מוכן על שולחנה וניתן לפתוח בהליך בהקדם.

החל מיום ראשון הקרוב תקיים דאבוש פגישות עם ראשי ערוץ 10 כדי למצוא מתווה להחזרת חובות הערוץ. במידה שמתווה כזה לא יימצא, תוכל הרשות להחליט כי בשל אי עמידת הערוץ במחויבויותיו יש לפרסם מכרז חדש על הפעלתו.

אם וכאשר יתקיים מכרז חדש על ערוץ 10 הוא יחסה בצל דו"ח ועדת מרדכי מצד אחד ומיקוד הרגולציה מצד שני. משמעות הדבר היא שהזוכה יוכל לבקש רישיון כבר ב-2012 ועד אז, יפעל במתכונת שידורים כפי שמנוסחת במיקוד הרגולציה.

בערוץ 10 סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully