וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת העיתונאי דוד גלעדי ממייסדי מעריב

ענת קם

19.5.2009 / 11:33

אביה של הסופרת שולמית לפיד וסבו של יאיר לפיד, נמנה על העיתונאים שפרשו מידיעות אחרונות יחד עם עזריאל קרליבך

העיתונאי דוד גלעדי, ממקימי מעריב, הלך אתמול (שני) לעולמו בגיל 100. גלעדי נולד בטרנסילבניה למשפחה דתית וזמן קצר לאחר עלייתו לארץ החל לעבוד כעיתונאי בעיתון "הצופה" עם ייסודו ב-1937. לאחר מכן החל לעבוד בעיתון ידיעות אחרונות וב-1948 היה מפורשי העיתון שהקימו את מעריב, תחת השם "ידיעות מעריב".

פרישת העיתונאים מידיעות הובלה על ידי ד"ר עזריאל קרליבך שהיה שליח העיתון בארצות הברית בעת עצרת האו"ם ב-29 בנובמבר 1947. הסיבה הרשמית שהוצגה על ידי קרליבך הייתה בקשת המו"ל יהודה מוזס להפסיק בדיווחיו הבהולים, שנתפסה בעיניו כפגיעה בעיסוקו העיתונאי. עם זאת, מאחורי הפרישה עמדה גם התנגדות העיתונאים להתערבות מוזס בתכני העיתון, כפי שהעיד גלעדי עצמו במשפט שניהל ידיעות אחרונות נגד הפורשים: "אנחנו קיבלנו הוראות על מה לכתוב ועל מה לא לכתוב, הייתה הוראה מתמדת לא להזכיר לטובה את שמותיהם של אנשים ידועים ביישוב כגון מר שנקר ושל מר הופיין, מפני שהיו למר מוזס חיכוכים אישיים עמם". שנקר הוא אריה שנקר, בעל מפעל "לודז'יה" ונשיא התאחדות התעשיינים והופיין הוא אליעזר הופיין, מנכ"ל בנק אפ"ק, לימים בנק לאומי.

לאחר הקמת מעריב עמד גלעדי בראש המערכת שלו בירושלים ובהמשך היה שליח העיתון בצרפת. ב-1975 פרש מהעיתון. במהלך חייו תרגם שירה משפות שונות וכתב ספרים על אמנות. גלעדי הוא אביה של הסופרת שולמית לפיד וסבו של העיתונאי יאיר לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully