וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלם סרטון שחזור הרצח של צחי באשה?

ענת קם

19.5.2009 / 13:53

ynet מאשימים את חדשות 10 כי לא החזירו את הדיסק המקורי שקיבלו לידיהם. חדשות 10: "אנחנו מציעים להם תמיכה טכנית", ynet: "נשמח להעניק להם יעוץ מקצועי"

בעיה טכנית, או ניסיון לעכב פרסום? ynet וחדשות 10 פנו אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לפרסם את קלטת שחזור הרצח של הנער צחי באשה, בעקבות פרסום גזר הדין של הנער שהודה ברציחתו. בית המשפט אישר את פרסום השחזור וכתבת הפלילים של חדשות 10 שלי טפירו קיבלה דיסק ובו צילומים, תוך התחייבות להחזירו עד השעה 14:00.

סמוך לשעה זו הגיעה כתבת הפלילים של ynet ורד לוביץ' לבית המשפט כדי לקחת את הדיסק עם צילומי השחזור, אולם טפירו איחרה לשוב לבית המשפט כדי להחזירו והגיעה רק לקראת השעה 15:00 והדיסק שהחזירה התגלה כדיסק ריק ללא השחזור.

ב-ynet זעמו על המעשה אך לדברי גורם המעורה בפרטים, טפירו טענה כי הסרט אינו ברשותה וזה הדיסק שלקחה מתיק בית המשפט. לאחר מכן איים ynet לפנות לבית המשפט על מנת לבקש צו מניעה נגד שידור השחזור בחדשות 10 עד להעברת הדיסק לידי האתר. עוד בטרם הוגשה הבקשה נמצא הדיסק המקורי אצל טפירו והיא העבירה אותו ל-ynet. כעת שוקל האתר להגיש תלונה במשטרה נגד טפירו, מאחר שהוצאת ראיות מתיק בית משפט מהווה עבירה פלילית. שחזור הרצח שודר לבסוף גם בכלי תקשורת נוספים.

חדשות 10: "רק ב-ynet התקשו לפתוח את הקובץ"

מחדשות 10 נמסר: "כל מערכות התקשורת השיגו את אותו החומר ורק ב-ynet התקשו לפתוח את הקובץ. חבל שבמקום לבדוק את תקינות מערכות המחשב המשוכללות שלהם, ב-ynet העדיפו לפנות לבית המשפט ולנסות להוציא צו מניעה. צו שבית המשפט דחה כמובן על הסף. בסופו של דבר, כמחווה של רצון טוב הכנו להם עותק אחר של החומרים והעברנו באמצעות שליח. במקום להגיש תלונה במשטרה, אנחנו מציעים לynet תמיכה טכנית מאנשי המחשבים שלנו, במחיר עלות."

מ-ynet נמסר כי ההתחכמויות של ערוץ 10 אינן משנות את השורה התחתונה, אותה אישר גם בית-המשפט, לפיה ערוץ 10 לא החזיר את הדיסקים המקוריים שקיבל לידיו. הדיסק שהוחזר לבית-המשפט היה ריק: "אם אנשי ערוץ 10 מתקשים בהבנת כללי אתיקה יסודיים ודרכי התמודדות ראויות עם מתחריהם, ynet ישמח להעניק להם ייעוץ מקצועי - ובחינם".

עדכון אחרון: 16:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully