וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיר-סו-מו-

ענת קם

19.5.2009 / 17:48

הרשתות האמריקאיות מציגות בימים אלה את לוח השידורים שלהן לעונת 2009-2010 כשברקע ירידה צפויה של 15% בהכנסות מפרסום

בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית מעריכים כי חמש רשתות הטלוויזיה הגדולות בארצות הברית ABC, CBS, CW ,NBC ו-FOX צפויות למכור השנה פרסומות בהיקף נמוך בכ-15% מהאביב שעבר, כך מדווח הניו יורק טיימס. מדי שנה בחודש מאי עורכות הרשתות את ה-Up Front, כנסי המפרסמים הגדולים וחושפות את לוח השידורים הצפוי בשנה הקרובה, אולם השנה המיתון החריף צמצם משמעותית את הדרישה לזמן פרסום על המסך לקראת עונת הטלוויזיה 2009-2010 שתתחיל בספטמבר.

כתוצאה מכך, מבצעים גופי השידור כמה צעדים דרסטיים בתקווה לעורר את השוק, כשהבולט מכולם הוא החלטת NBC לשבץ בימי השבוע ב-22:00 את תכניתו של ג'יי לנו. על פי הניו יורק טיימס הירידה התלולה בשוק מכירות זמן הפרסום המוקדמות עלולה להיות החמורה מזה שמונה שנים. לדברי ג'ף זאקר, נשיא NBC-יוניברסל, "יש עדיין שאלות פתוחות רבות. למרות שאולי הגענו לתחתית, אנחנו עדיין לא רואים את הדרך למעלה".

במקום להמתין לתפנית, זאקר ו-NBC מהמרים את אחד ההימורים הגדולים של התקופה האחרונה ומקווים שהצופים ירצו לצפות בלנו בשעה מוקדמת. "הצופים רוצים קומדיה, והצופים אוהבים את ג'יי", אמר זאקר. על פי סקרים מוקדמים שערכה הרשת, הצופים ישתדלו לצפות בתכנית שלושה ערבים בשבוע. שידור התכנית של ג'יי לנו חמש פעמים בשבוע בשעה 22:00, תעלה ל-NBC הרבה פחות מאשר להפיק דרמות לשידור באותה השעה. אלן וורצל, נשיא NBC למחקר, אמר לניו יורק טיימס:"התכנית של ג'יי לנו ניצבת ללא ספק בראש סדר העדיפויות של הרשת בסתיו הקרוב" ההערכה היא שהמרוויחות מהמהלך הזה עשויות להיות הרשתות המתחרות ABC ו-CBS, אשר דרמות שישדרו באותה שעה יכולות לנצח בקרב על הצופה.

מנהלים בחברות המדיה, שיסייעו בסופו של דבר לקבוע אם השיבוץ של לנו הוא הצלחה או כישלון, חלוקים בדעותיהם. סטיב לנזאנו, בכיר בשלוחה האמריקאית של MPG, אמר "זה מהלך אמיץ. אני נותן ל-NBC את הקרדיט על כך שהם מנסים משהו, גם אם אני לא בטוח שזה הניסיון הנכון". לדבריו, הגעתו של לנו לפריים טיים עשויה להשפיע על הצפייה בתכניות הלייט נייט המשודרות אחריו, בהגשת קונאן אובריאן, ג'ימי פאלון וקרסון דיילי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully