וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהדורות המקומיות של HOT שוב בסכנה

ענת קם

20.5.2009 / 15:29

תוקף החוק המורה על שידורן יפוג בקרוב. מנהל חטיבת החדשות המקומיות ברשות השידור: "אין זה פשוט לשכנע את האוצר לממן את שידור החדשות המקומיות"

תוקפו של החוק לשידור חדשות מקומיות יפוג בעוד כחודש וחצי וטרם הוארך ובשלב זה ייתכן ושידורי המהדורות המקומיות ב-HOT יופסקו. בשנה וחצי האחרונות הפיקה רשות השידור את המהדורות עבור חברת הכבלים. שידור המהדורות מתאפשר מתוקף התיקון לחוק התקשורת שהובילו חברת הכנסת שלי יחימוביץ והשר גדעון סער. בתחילת 2009 הוחלט על ידי המועצה לשידורי כבלים ולווין להעביר את המהדורות המקומיות מערוץ 3 ב-HOT לערוץ 98 הקהילתי.

במכתב ששלח היום יורם כהן, מנהל חטיבת החדשות המקומיות ברשות השידור לעובדי החטיבה, נכתב: "אין ספק שעקב המשבר הכלכלי אין זה פשוט לשכנע את האוצר לממן את שידור החדשות המקומיות, אף שכל שאר המעורבים משוכנעים שיש לשמור על המתכונת הקיימת אני מקווה שבימים הקרובים נדע לאן פנינו מועדות, אנו נמשיך ולא נרפה ככל שניתן לשמור על הפרויקט הנפלא של החדשות המקומיות, שתרומתו לאזרחים ובמיוחד לתושבי הפריפריה רבה".

חברת הכנסת יחימוביץ: "מדובר בהפרת הבטחה בוטה של האוצר"

ההסדר לשידור החדשות המקומיות ב-HOT הוארך בכל שנה למשך שנה בועדת הכלכלה ובמליאת הכנסת. לפי החוק, HOT מקזזת את עלות החדשות, כ-25 מיליון שקל בשנה, מכספי התמלוגים שהיא מעבירה למדינה. הצעת ההארכה האחרונה שהגישו יחימוביץ וסער הציעה להאריך את ההסדר בשנתיים, אולם אז הוחלט על פיזור הכנסת ובחירות כלליות. כדי לא להקפיא כליל את שידור החדשות המקומיות הוחלט בחודש נובמבר האחרון כי החוק יוארך עד ה-30 ביוני מתוך כוונה שעד אז תתקבל החלטת ממשלה בנושא.

הפסקת שידורי החדשות המקומיות בהפקת רשות השידור עלולה לגרום לפיטורי עשרות עובדים מהרשות, שמועסקים רק בחטיבת החדשות המקומיות. עובדי רשות נוספים ייפגעו אף הם עם צמצום משמעותי של שעות העבודה. בנוסף, לאחרונה קיבלו אולפני טופליין בצפון ואולפני ערוץ נוסף בבאר שבע, המשמשים את הרשות לצילומי החדשות באזור, מסרים לא רשמיים לפיהם בקרוב תופסק העבודה עמם. אולפנים אלה מעסיקים אף הם עשרות עובדים.

מ-HOT נמסר בתגובה: "החוק מסתיים בסוף יוני, לאחר מכן אם רשות השידור תמצא את המימון ותמשיך להפיק אנחנו נשמח לשדר".

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר מסר בתגובה: "אנו עושים כל מאמץ על מנת לדאוג לכך ששידור החדשות המקומיות ימשך. נכון לעכשיו הדברים מצויים במשא ומתן ואין החלטות סופיות בעניין".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ מסרה היום לוואלה! ברנז'ה: "מדובר בצעד חמור ביותר של האוצר, שפוגע בציבור, בעיקר בפריפריה, וגם בציבור עובדים מסור ומיומן שעובד בחדשות המקומיות. מדובר בהפרת הבטחה בוטה של האוצר, בדומה להפרת הבטחות נוספות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully