וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד המועצות בדרך למליאה

ענת קם

25.5.2009 / 15:17

השר כחלון הורה היום ליועצת המשפטית של משרד התקשורת, עורכת הדין נגה רובינשטיין, להכין תזכיר חקיקה בנושא ברית המועצות

שר התקשורת משה כחלון עתיד להגיש הצעת חוק בנושא ברית המועצות. השר כחלון הורה היום ליועצת המשפטית של משרד התקשורת, עורכת הדין נגה רובינשטיין, להכין תזכיר חקיקה בנושא ברית המועצות ולהגישו בתוך חודש. לפני כשבועיים הוחלט כי הנושא לא ייכלל בחוק ההסדרים ויישאר בסמכות משרד התקשורת. השר כחלון הודיע בעבר כי הרשות החדשה, שאמורה לאחד את מועצת הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולווין, תפעל לא יאוחר מדצמבר 2010.

הרכב המועצה כפי שהוצג בטיוטות חוק ההסדרים כולל מספר רב של נציגי משרדי ממשלה וזכה להתנגדות מכיוון שתי המועצות. מאחר שהגוף החדש יפקח, בין היתר, על חברות החדשות, נטען כי צעד כזה יוביל לפוליטיזציה שלהן. בחוק ההסדרים שאושר לאחרונה הוחלט כי יש לשמר את מעורבות הרשות החדשה בחברות החדשות אך יש להקפיד כי הן לא תהפוכנה לחברות ממשלתיות.

בהצעת התקציב שאושרה לאחרונה אושרה הרפורמה בשוק הטלוויזיה, במסגרתה אומצו מסקנות ועדת מרדכי לבחינת השינויים בשיטת הסדרת השידורים. הממשלה אישרה את תחילת שידור הפרסומות בכבלים ובלווין החל מינואר 2012, עם אפשרות לשר התקשטרת לדחות את תאריך היעד בשלוש שנים. בנוסף, אושרה חובת חברות הכבלים והלווין להציע חבילחות צרות ללקחותיהן החל מאוגוסט 2012, עם אפשרות לדחייה בשנה על ידי השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully